нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Защо вашите най-добри служители ви напускат?

Снимка: Shutterstock

Фактът, че вашият служител е задоволен от работата си, не означава непременно, че той не търси нови, по-добри възможности. За да запазите най-добрите си служители, трябва да ги мотивирате непрестанно и да им давате нови предизвикателства, които да им показват, че има смисъл от работата, която те вършат.

Важно е да бъдете наясно с причините, заради които служителите ви напускат и да опитате да намерите решение, което да ги направи щастливи и да ги накара да останат с вас за дълго време.

Жаклин Уитмор споделя 6 чести причини, които карат хората да потърсят работа на друго място, в свой материал за entrepreneur.com. Тя посочва следното. 

..........................................................

Причина 1. Служителите ви чувстват неуважение и пренебрежение.

Колкото и да обичат работата си, хората са готови да я напуснат, ако се чувстват недооценени. Те ще се чувстват по-полезни, ако получават признание за своите усилия. Дори и да нямате голям бюджет, опитвайте се да ги стимулирате с екипни занимания като футболни игри и обедни срещи.  

Причина 2. Нямат възможности за кариерно развитие.

Всеки амбициозен служител би останал разочарован, ако възможността му за кариерно развитие е ограничена или пък напълно несъществуваща. Идеята, че човек ще прави едно и също нещо дълго време не е особено вълнуваща, особено за най-добрите.

Има работодатели, които избират членове на семейството или близки приятели пред кандидати, които имат по-добра квалификация. Това може да създаде недоволство в редиците на компанията и да накара най-можещите да потърсят работа на друго място.

Този съвет може да ви звучи познато, но дискриминацията, под каквато и да е било форма, може само да навреди на фирмата. Важно е служителите ви да знаят, че всички имат равен достъп до всяка една позиция в рамките на компанията.

Създайте възможности за хора, които са готови да поемат по-големи отговорности, за да се издигнат по професионалната стълбица. Осигурете обучение и образователни шансове, така че тези хора постоянно да подобряват уменията си.

Причина 3. Липса на признание и награда.

Служителите ви искат да знаят, че усилената им работа не остава незабелязана. Има няколко начина, по които да изразите вашата благодарност. От най-простото искрено „Благодаря!“, до малък бонус или сертификат, който да изразява вашата признателност.

Причина 4. Обезкуражавате изразяването на идеи и мнения.

Накарайте служителите си да се чувстват като неразделна част от вашата организация, като оценявате техните идеи и мнения. В противен случай, те ще се почувстват отчуждени и несъществени.  Организирайте седмични срещи, на които да присъстват и да имат активна роля в процеса на вземане на решения.

Причина 5. Не им позволявате да носят отговорност за каквото и да е било.

Служителите ви трябва да знаят, че вярвате в това, че те може  да се справят сами със задачите си. Мениджърите, които дишат зад врата на своите служителите, със сигурност не насърчават взаимното доверие.

Най-добрите ръководители окуражават хората си да бъдат независими, да вземат разумни решения и да поемат допълнителни отговорности. Ако имате възможността, позволявайте на служителите си да работят от вкъщи, няколко пъти в месеца.

Причина 6. Мотивацията е ниска.

Един от начините да повишите мотивацията на служителите си е като ги включите в обществени проекти. Предложете им от 8 до 10 платени часа, за да участват в доброволчески дейности.

Освен това, здравият служител е щастлив служител. Предложете екстри, свързани с тяхното здраве, обучения за контрол на стреса и отстъпки в цените в местния фитнес.

Ако служителите ви обичат работното си място, вероятността да потърсят работа другаде е значително по-малка. Създаването на среда, която да бъде предизвикателна, но не стресираща, ще ви помогне да задържите най-добрите си кадри, възможно най-дълго.

още от Управление