Хапчета и прозрачен сноуборд или как да провокираме нови идеи

Хапчета и прозрачен сноуборд или как да провокираме нови идеи

Хапчета и прозрачен сноуборд или как да провокираме нови идеи

На един от служителите в немския фармацевтичен гигант "Байер" му хрумна идея: да направи прозрачен сноуборд. Той я изпрати на специалния адрес в корпорацията, а след година необичайният сноуборд вече се продаваше в спортните магазини. 

Прозрачният сноуборд е една от 9000 идеи, които служителите на "Байер" предложиха за 4 години, откакто в компанията съществува специалната програма Triple I (Тройно И, от англ. inspiration, ideas, innovation — вдъхновение, идеи, инновации). Три идеи вече са на пазара, а авторите им получиха значително възнаграждение от фонда за бонуси, който възлиза на 460 млн. долара. Още 32 идеи са в процес на разработка и изпитания, пише "Форбс".

Това означава, че една от 250 идеи е достойна да излезе на пазара. Но "Байер" имаше нужда от много ефективна система за преглед и подбор на идеите, за да не се загубят добрите в общия поток.

"Иновации правят тези, които задават детските въпроси "защо" или "защо не". Програмата се движи от природното любопитство", разказва Грег Бейб, президент на дъщерната компания "Байер" в САЩ. 

В "Байер" работата по Triple I върви така: идеята на служител от която и да е точка на планетата стига до експертите по иновациите в главния офис на компанията. За да я разгледат сериозно, тя трябва да отговаря на 5 основни критерии. 1. Осъществима ли е идеята? 2. Доколко е нова? За да се дадат отговори, е нужен само здрав смисъл. За следващите обаче са нужни експертни знания. 3. Нужна ли е идеята на пазара? 4. С какво ще е изгодна на купувача? Последният въпрос е: Съответства ли идеята на целите на компанията, нейната мисия и нейното портфолио? Той позволява да се отговори деликатно и на работник, чиято "гениална" идея е неприемлива. Това е по-важно, отколкото ви се струва на първо четене - нали с всички сили се стараете да поддържате креативността на своите служители!   

Ние разглеждаме всяка идея като потенциално велика и нашите сътрудници не се боят от неуспех. Това придава ускорение на иновациите, казва Грег Бейб.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ