Хапчета и прозрачен сноуборд или как да провокираме нови идеи

Хапчета и прозрачен сноуборд или как да провокираме нови идеи

На един от служителите в немския фармацевтичен гигант "Байер" му хрумна идея: да направи прозрачен сноуборд. Той я изпрати на специалния адрес в корпорацията, а след година необичайният сноуборд вече се продаваше в спортните магазини. 

Прозрачният сноуборд е една от 9000 идеи, които служителите на "Байер" предложиха за 4 години, откакто в компанията съществува специалната програма Triple I (Тройно И, от англ. inspiration, ideas, innovation — вдъхновение, идеи, инновации). Три идеи вече са на пазара, а авторите им получиха значително възнаграждение от фонда за бонуси, който възлиза на 460 млн. долара. Още 32 идеи са в процес на разработка и изпитания, пише "Форбс".

Това означава, че една от 250 идеи е достойна да излезе на пазара. Но "Байер" имаше нужда от много ефективна система за преглед и подбор на идеите, за да не се загубят добрите в общия поток.

"Иновации правят тези, които задават детските въпроси "защо" или "защо не". Програмата се движи от природното любопитство", разказва Грег Бейб, президент на дъщерната компания "Байер" в САЩ. 

В "Байер" работата по Triple I върви така: идеята на служител от която и да е точка на планетата стига до експертите по иновациите в главния офис на компанията. За да я разгледат сериозно, тя трябва да отговаря на 5 основни критерии. 1. Осъществима ли е идеята? 2. Доколко е нова? За да се дадат отговори, е нужен само здрав смисъл. За следващите обаче са нужни експертни знания. 3. Нужна ли е идеята на пазара? 4. С какво ще е изгодна на купувача? Последният въпрос е: Съответства ли идеята на целите на компанията, нейната мисия и нейното портфолио? Той позволява да се отговори деликатно и на работник, чиято "гениална" идея е неприемлива. Това е по-важно, отколкото ви се струва на първо четене - нали с всички сили се стараете да поддържате креативността на своите служители!   

Ние разглеждаме всяка идея като потенциално велика и нашите сътрудници не се боят от неуспех. Това придава ускорение на иновациите, казва Грег Бейб.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Премиерът: Не е време за избори
Кристиано Роналдо е най-високо платеният футболист в света
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
АПИ опитва да приключи всички ремонти по магистралите до края на месеца
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Понижения на борсите в Европа на фона на загубите в банковия сектор*
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията