15 глупави правила за поведение на работното място

15 глупави правила за поведение на работното място

15 глупави правила за поведение на работното място

Вътрешно-корпоративните правила на поведение като цяло са полезна мярка. Но колкото офиси, толкова и различни етикети на бизнес култура може да има. Което крие и риск някои от тях да са излишни или пък направо глупави.

Business Insider състави списък с едни от най-нелепите правила и забрани в това отношение. Вижте ги и ...не правете като тях.

1. „Забранява се внасянето на газирани напитки отвън, тъй като това може да наруши монопола на поставените в коридорите на компанията автомати за продажба на разхладителни напитки.”

2. „Не се разрешава на служителите да пият вода от бутилки. Допустимо е да използват малки чашки, които веднага след това трябва да бъдат изхвърляни.”

3. „Всеки изпратен корпоративен e-mail трябва да е със зададена тема, включително “неслужебна бележка” или “молба за почивка”.”

4. „Профсъюзите забраняват на служителите да разместват мебелите в кабинетите си. За всяка промяна в работните места трябва да бъдат извикани специални работници.”

5. „Спането под всякаква форма в офисите е забранено!”

6. “Ползването на телбод без защитни очила е забранено!”

7. „За да се гарантира безпрепятствената работа с принтера, изключването му е строго забранено!”

8. „Юристът на фирмата е длъжен при всяко излизане от кабинета си да информира офис мениджъра къде отива и колко време ще отсъства!”

9. Има на света компании, чиито правилници не допускат окосмяване по лицето от сорта на бради и бакенбарди. Позволени са само мустаци, но с определена дължина.

10. Други пък следят не толкова за размера на брадата, колкото за нейната форма.

11. В една застрахователна компания размотаването е порок, който се наказва сурово – налагат се глоби например за 1 минута закъснение след края на обедната почивка.

12. В някои фирми категорично е забранено яденето на пуканки в офиса. Причината е логична – несъвместимост между подобно занимание и разговори по телефона.

13. Компания не позволява на сътрудниците си да държат в джобовете си всякакви предмети, наподобяващи мобилни телефони, включително портфейли.

14. Има фирми пък, които изключително държат на реда на работното място. В тях, на бюрото е разрешено да се държи само един личен предмет. Всички останали служебни аксесоари трябва да са разположени по определен начин – например, химикалите могат да бъдат само от лявата горна страна на клавиатурата на компютъра.

 15. Съществува и забрана за пушене в личния автомобил, ако служителят се придвижва с него от един офис на компанията до друг.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ