нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

3 въпроса, които убиват иновациите

Голяма застрахователна компания, иска да създаде радикално ново бъдеще, така че да има значителни средства за мащабни иновации. Но на борда на изпълнителните директори задават възможно най-неподходящите въпроси - такива, които ще убият всеки иновативен проект.

Има три опасни въпроса, които гарантирано "убиват" всяка иновация, предупреждава Harvard Business Review. Ето кои са те:

Каква е възвращемостта на инвестициите от този проект?

Този въпрос плаши иновационният екип и го принуждава да говори лъжи. Екипът не може да отговори честно на този въпрос просто, защото е много рано да определи колко точно ще е възвращаемостта. Така че ще се чувстват принудени да кажат някаква цифра, която може да не е истина.

Можете ли да докажете идеята си и да я подплатите с данни?

Задайте този въпрос на екипа по иновациите и ще ги накарате да вложат цялата си енергия в неподходящи задачи. Те ще се постараят да изследват пазарните тенденции и да придобият данни, а не да мислят за добрите идеи и новите парадигми.

Вие ли ще отговаряте за последствията?

Въпросът ще принуди иноваторите да оставят всичко неконвенционално и да се върнат обратно към реалния свят. Те могат да направят нещо, но то няма да бъде новаторско.

Като член на управителния съвет или мениджър, не е нужно да убивате иновациите с такива въпроси. Ясно е, че новите, оригинални идеи са в противоречие с толкова много от стандартните тестове и процеси на бизнеса. Трудно е да се приеме, че иновацията изисква проучване на непозната територия и труден път. Трябва да се чувстваш достатъчно удобно с това, че не е ясно докъде може да ви отведе новия проект.

За щастие, има други големи алтернативни въпроси, които може да зададете, така че да придобиете поглед върху това, което правите и да помогнете на новаторите да се чувстват комфортно и да се развиват. Опитайте с тези:

- От какви ресурси се нуждаете, за да започнете проекта си?

- Каква допълнителна стойност ще създадете за заинтересованите страни?

- Какво открихте по пътя досега?

Успех!

още от Управление