нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

5 стратегии да се подготвите за труден разговор

Предстои ви тежък разговор. Може би се налага да дадете негативна оценка на някого, а може би трябва да се справите с някакъв междуличностен сблъсък, който трови атмосферата в целия офис.

Знаете, че трябва да премислите този разговор предварително, но проблемът е, че нагласата ви може да не е във ваша полза.

„Винаги през главата ни преминават най-лошите мисли,“ казва Марша Рейнолдс, организационен психолог и автор на „Дискомфортната зона: Как лидерите превръщат трудните диалози в успехи“. „Това е вид защитен механизъм на мозъка ни.“

„Лидерът определя емоционалния тон на разговора,“ твърди тя, а ако сте неспокойни, „най-вероятно последиците ще са ужасни“. Ето ви по-добър подход.

1. Фокусирайте се върху събеседника си

Вместо да мислите какво вие искате, запитайте се: „Какво би било най-добро за него?“, казва Рейнолдс. „В много от случаите сме наясно с последиците от нашето поведение, но не знаем как да го променим“.  Подходете към разговора от гледна точка на това, как бихте могли да помогнете на събеседника си да получи по-добри резултати от членовете на екипа, или поне как да направите така, че останалият персонал да не се чувства неудобно в негово присъствие.

2. Обмислете встъплението си

Много е важно как ще започнете разговора, но не разчитайте на стария подход „комплимент-критика-комплимент“. „Моля ви, никога не правете това,“ казва Рейнолдс. „Звучи фалшиво. По-добре карайте по същество и предложете помощта си“.

още от Управление