5 стратегии да се подготвите за труден разговор

5 стратегии да се подготвите за труден разговор

5 стратегии да се подготвите за труден разговор

Предстои ви тежък разговор. Може би се налага да дадете негативна оценка на някого, а може би трябва да се справите с някакъв междуличностен сблъсък, който трови атмосферата в целия офис.

Знаете, че трябва да премислите този разговор предварително, но проблемът е, че нагласата ви може да не е във ваша полза.

„Винаги през главата ни преминават най-лошите мисли,“ казва Марша Рейнолдс, организационен психолог и автор на „Дискомфортната зона: Как лидерите превръщат трудните диалози в успехи“. „Това е вид защитен механизъм на мозъка ни.“

„Лидерът определя емоционалния тон на разговора,“ твърди тя, а ако сте неспокойни, „най-вероятно последиците ще са ужасни“. Ето ви по-добър подход.

1. Фокусирайте се върху събеседника си

Вместо да мислите какво вие искате, запитайте се: „Какво би било най-добро за него?“, казва Рейнолдс. „В много от случаите сме наясно с последиците от нашето поведение, но не знаем как да го променим“.  Подходете към разговора от гледна точка на това, как бихте могли да помогнете на събеседника си да получи по-добри резултати от членовете на екипа, или поне как да направите така, че останалият персонал да не се чувства неудобно в негово присъствие.

2. Обмислете встъплението си

Много е важно как ще започнете разговора, но не разчитайте на стария подход „комплимент-критика-комплимент“. „Моля ви, никога не правете това,“ казва Рейнолдс. „Звучи фалшиво. По-добре карайте по същество и предложете помощта си“.

3. Репетирайте на глас

„Не е същото, когато репетираме наум,“ казва Рейнолдс. „Трябва да репетирате на глас, за да може мозъкът ви да чува това, което казвате.“ Не искате гласът ви да трепери, когато казвате нещо неприятно. Репетирайте в колата на път за работа, докато не се подготвите напълно.

4. Обърнете се към ваш колега за помощ

Дори детайлите да са поверителни, можете да разиграете сценка с друг мениджър, който е бил във вашата ситуация. Това ще ви помогне да предвидите възможни възражения и контрааргументи. Понякога хората наистина заемат отбранителна позиция по време на тежки разговори. Но като упражнявате отговорите си, ще повдигнете самочувствието и спокойствието си.

5. Не се страхувайте от емоциите

В крайна сметка, трудните разговори могат да се превърнат в повратни точки за кариерата на всеки. „Ще ги накарате да се почувстват некомфортно, а това е добре,“ твърди Рейнолдс. Силните емоции ни помагат да научим уроците си по-лесно, отколкото когато просто получим някаква информация. Подхождайки към труден разговор с тази нагласа, нараства и вероятността всички страни да излязат по-силни.

Източник: Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ