Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

BMW навлиза ударно на китайския пазар, купи местен автопроизводител за 3,6 млрд. евро

131

Shutterstock

Китайският пазар е един от най-динамичните и привлекателни  в света. Именно поради тази причина германската автомобилна компания BMW възнамерява да укрепи позициите си в най-силната азиатска икономика, инвестирайки милиарди.

Днес германският гигант сключи сделка за придобиване на 75% от китайски автомобилостроител Brilliance срещу 3,6 млрд. евро.

Компанията отваря и нов завод в северозападния китайски район Теси, който ще увеличи двойно производствените мощности.

"Ние изпълняваме точно стратегията си за растеж в Китай", каза главният изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер. "Като продължаваме да инвестираме в компанията, развитието и производството на електрически превозни средства, ние подчертаваме колко важен е нас Китай като динамично развиващ се пазар", добави той.

BMW и Brilliance създадоха смесеното си дружество през 2003 година. Досега германският автомобилостроител имаше 50 процента дял в него, а Brilliance притежаваше 40,5 процента, като останалите 9,5 процента се държаха от град Шънян.

BMW иска китайският завод да се съсредоточи върху производството на повече електрически автомобили. Тази цел се подкрепя от китайското правителство, тъй като търсенето им в страната постоянно нараства.

"Много гъвкавата ни производствена система може да реагира на пазарното търсене и ние ще увеличим производството на електрически коли до 100 процента", твърди изпълнителният директор по производството на BMW Оливер Ципзе.

Сделката също така намалява зависимостта на Китай от САЩ при вноса на автомобили. През миналата година в Китай са внесени 81 000 автомобила BMW от завода в Северна Каролина. Германският автомобилостроител бе принуден да увеличи цените заради въведените от президента на САЩ Доналд Тръмп мита от 40 процента,.

още от Автомобили
11
Вторник
Декември