нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Nissan представи нова стратегия за бизнес развитие до 2030 г.

Снимка: Getty Images

Японският автомобилен производител Nissan Motor представи новата си стратегия за бизнес развитие Nissan Ambition 2030. Тя включва големи инвестиции в технологиите за електрически превозни средства през настоящото десетилетие, предава ТАСС, позовавайки се на изявление от компанията. 

"С Nissan Ambition 2030 навлизаме в нова ера на електрификация, ще усъвършенстваме технологиите за намаляване на въглеродните емисии и ще отворим нови бизнес възможности. Искаме да направим Nissan стабилна компания, от която клиентите и обществото наистина се нуждаят", каза главният изпълнителен директор Макото Учида. 

По-специално, през следващите пет години концернът ще похарчи около 2 трилиона йени (17,6 милиарда долара) за внедряване на различни технически иновации и създаване на обширна линия от 23 нови модела, включително 15 електрически превозни средства и осем хибрида.

До 2028 г. компанията очаква да пусне на пазара превозни средства, оборудвани с най-новите твърдотелни батерии с голям капацитет, които имат редица предимства пред литиево-йонните. 

Чрез нова стратегия японската компания възнамерява да увеличи продажбите на електрически превозни средства и хибриди на ключови световни пазари до 2026 г. В Европа тази цифра трябва да бъде 75% от общия обем на продадените автомобили, в Япония - 55%, в Китай - 40%. В Съединените щати концернът очаква да постигне ниво, подобно на Китай, едва до 2030 г. Освен това, чрез развитието на технологиите, Nissan планира да постигне въглеродна неутралност в производството си в световен мащаб до 2050 г. 

Японските автомобилни производители напоследък се фокусират върху развитието на технологии с нулеви емисии. Така водещият автомобилен концерн Toyota Motor преди това си постави за цел да продава в Европа само автомобили с електрически и хибридни двигатели до 2030 г. В Китай той иска да постигне такива показатели до 2035 г. 

В края на миналата година японското правителство одобри нов план за намаляване на емисиите на парникови газове, който наред с други неща си поставя за цел постепенно да бъде прекратено производството на изцяло бензинови и дизелови автомобили в полза на хибриди и електрически превозни средства до средата на 2030-те години. Документът обхваща общо 14 области, като жилищните разпоредби и развитието на водородната енергия. Според оценка на японското правителство приетата стратегия за развитие трябва в крайна сметка да стимулира икономиката на страната и да създаде икономически ефект от почти 900 милиарда долара до 2030 г. и над 1,8 трилиона долара през следващите 20 години. 

още по темата
още от Автомобили