нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Норвегия се преориентира все повече към електромобилите

Снимка: Shutterstock

Агресивната стратегия на Норвегия за край на превозни средства, задвижвани от двигател с вътрешно горене, изглежда дава резултат. През 2020 г. за пръв път в историята гражданите на дадена държава се сдобиха с повече електрически превозни средства, отколкото от тези на бензин, дизел или хибриди.  54% ​​от закупените МПС-та през миналата година са чисто електрически. Ако се включат хибриди, те ще представляват 83% от норвежкия пазар, информира eleconomista.es

Норвегия планира да забрани продажбата на бензинови и дизелови превозни средства още през 2025 г., като предоставя пряка помощ и данъчни облекчения за купувачите на електрически превозни средства. По този начин закупуването на тези по-малко замърсяващи превозни средства е по-евтино за потребителя, отколкото купуването на гориво.

За по-малко от десетилетие колите с дизелов двигател са преминали от 75,7% от продажбите на автомобили до 8,6% през 2020 г. Така от 141 412 автомобила продадени през миналата година в страната 76 789 са електрически. И всичко показва, че тенденцията ще се увеличи. Всъщност през 2019 г. процентът на продадените електрически превозни средства от общия брой е 42,4%, а месец декември 2020 г. е най-добрият за годината в това отношение, тъй като 66,7% от продадените МПС-та се зареждат на ток.

Прогнозите на експертите показват, че продажбата на електромобили може да достигне 65% от общия пазарен дял през тази година.

Въпреки големия успех при продажбата на електрически автомобили обаче пионерът в сектора Тесла загуби пазарен дял. Докато през 2019 г. неговият Model 3s беше най-продаваният автомобил в Норвегия, през 2020 г. той отстъпи най-високото място на Audi e-tron. От 7770 автомобила на Tesla, продадени в страната през 2020 г., повече от половината са доставени през декември. Компанията на Илон Мъск планира да пусне новия си модел Y в Норвегия по-късно тази година, но той ще трябва да се конкурира с пазарните попълнения, планирани от Ford, BMW и Volkswagen.

Във всеки случай общите продажби са леко засегнати от коронавирусната криза, като са продадени 900 автомобила по-малко отколкото през 2019 г. Това е и годината с най-ниски продажби от 2012 г. Пикът на продажбите е достигнат през 2018 г. със 158 650 автомобила. 

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова

още от Автомобили