Норвегия се преориентира все повече към електромобилите

Норвегия се преориентира все повече към електромобилите

Норвегия се преориентира все повече към електромобилите

Агресивната стратегия на Норвегия за край на превозни средства, задвижвани от двигател с вътрешно горене, изглежда дава резултат. През 2020 г. за пръв път в историята гражданите на дадена държава се сдобиха с повече електрически превозни средства, отколкото от тези на бензин, дизел или хибриди.  54% ​​от закупените МПС-та през миналата година са чисто електрически. Ако се включат хибриди, те ще представляват 83% от норвежкия пазар, информира eleconomista.es

Норвегия планира да забрани продажбата на бензинови и дизелови превозни средства още през 2025 г., като предоставя пряка помощ и данъчни облекчения за купувачите на електрически превозни средства. По този начин закупуването на тези по-малко замърсяващи превозни средства е по-евтино за потребителя, отколкото купуването на гориво.

За по-малко от десетилетие колите с дизелов двигател са преминали от 75,7% от продажбите на автомобили до 8,6% през 2020 г. Така от 141 412 автомобила продадени през миналата година в страната 76 789 са електрически. И всичко показва, че тенденцията ще се увеличи. Всъщност през 2019 г. процентът на продадените електрически превозни средства от общия брой е 42,4%, а месец декември 2020 г. е най-добрият за годината в това отношение, тъй като 66,7% от продадените МПС-та се зареждат на ток.

Прогнозите на експертите показват, че продажбата на електромобили може да достигне 65% от общия пазарен дял през тази година.

Въпреки големия успех при продажбата на електрически автомобили обаче пионерът в сектора Тесла загуби пазарен дял. Докато през 2019 г. неговият Model 3s беше най-продаваният автомобил в Норвегия, през 2020 г. той отстъпи най-високото място на Audi e-tron. От 7770 автомобила на Tesla, продадени в страната през 2020 г., повече от половината са доставени през декември. Компанията на Илон Мъск планира да пусне новия си модел Y в Норвегия по-късно тази година, но той ще трябва да се конкурира с пазарните попълнения, планирани от Ford, BMW и Volkswagen.

Във всеки случай общите продажби са леко засегнати от коронавирусната криза, като са продадени 900 автомобила по-малко отколкото през 2019 г. Това е и годината с най-ниски продажби от 2012 г. Пикът на продажбите е достигнат през 2018 г. със 158 650 автомобила. 

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ