Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Amazon купува звезди за подкасти

Guliver/ Getty Images

Подкастите се превръщат в новия моден тренд в хай-тек индустрията. Компаниите са готови да платят милиони за нашумели звезди в тази област. Според Bloomberg мениджърите на Amazon от няколко години водят преговори както за различни проекти, така и с продуценти за закупуване на потенциални звезди в света на подкаста. При това компанията предлага в пъти повече от конкуренти за откупуването на авторски права.

По всичко личи, че Amazon възнамерява да разработи подкасти в две от услугите си едновременно: в онлайн магазина си за аудио книги Audible и на платформата Amazon Music, пише Bloomberg.  При Audible подобен план за развитие е напълно очакван - тази услуга продава аудио съдържание още преди подкастът да получи името си, а преди пет години беше дори най-разпознаваемата марка сред слушателите на подкасти. През последните няколко години Audible финансира оригинална поредица от програми с известни автори, отдавайки предпочитание на знаменитости, които могат да разширят аудиторията на услугата извън запалените почитатели на аудио книги. Но ходът с Amazon Music е неочакван. Според Bloomberg, след като се появиха слухове, че в близко бъдеще Amazon Music ще добави подкасти към приложението им, екипът на Audible с удвоени сили започна да търси потенциални звезди на подкастинга и дори реши да преразгледа своя абонаментен модел. Amazon Music е четвъртата по големина платена музикална услуга, след Spotify, Apple Music и YouTube Music, като основната аудитория са собственици на "умни" високоговорители под контрола на гласовия асистент Alexa.

още от Бизнес