нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Куклата Барби донесе незапомнен скок на печалба на собственика си

Getty Images

Изненадващ скок в продажбите за третото тримесечие на годината отбеляза компанията за детски играчки Mattel и прогнозира още по-голям ръст по време на празничния сезон, докато търговците на дребно запълват рафтовете си с кукли Барби и други играчки.

Нетната печалба на производителя е достигнала 316 млн. долара – скок с 348% спрямо година по-рано, предаде ДПА. Средствата са предимно в резултат на търсенето на колички и кукли Барби. Нетните продажби за тримесечието са за 1.6 млрд. долара и бележат увеличение с 10% в сравнение със същия период през 2019 година.

На фона на пандемията от COVID-19, принуждаваща голяма част от училищата в САЩ да провеждат уроци онлайн, родителите се насочиха към играчките, за да избавят децата си от скуката, увеличайки продажбите на веригите Walmart и Target, пише „Ройтерс“.

Главният изпълнителен директор на Mattel, Анон Крейц, очаква продуктите на бранда Барби да са сред най-продаваните около Коледа, но предупреди за потенциални предизвикателства около доставките. „Не можем да сме сигурни, че ще отговорим изцяло на нарастването на потребителското търсене“, обясни той по време на разговор с анализатори. Нетните продажби на известните кукли са достигнали 532.2 млн. долара за последното тримесечие, отбелязвайки ръст от 29%, най-големия от 2003 година насам.

Компанията отчете коригирана печалба от 95 цента на акция.

още от Бизнес