Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Луфтханза и германското правителство се разбраха за спасяването на авиокомпанията

Guliver/Getty Images

Германското правителство и ръководството на най-големия авиопревозвач в страната, Луфтханза, който беше силно засегнат от повсеместните санитарни ограничения заради коронавируса постигнаха спасително споразумение за мощна държавна подкрепа, съобщи Reuters като се позова на свой източник. Мако по-късно информацията бе потвърдена и от агенция Хина, позоваваща се на два правителствени източника, според които договорената помощ е на стойност 9 милиарда евро. Компанията ще получи средствата по ясно разписан план за справяне с икономическите последици от конид-кризата, а държавата влиза в Луфтханза с 20-процентен дял.
Засега няма официални изявления от двете страни, а споразумението тепърва подлежи на одобрение от управителния борд на германския фонд за спасяване на коронавирус, както и от Съвета на директорите на Луфтханза и регулаторните органи на ЕС. Още миналата седмица авиокомпанията анонсира, че е в предварителни преговори за споразумение, според което правителството ще заеме две места в надзорния съвет на компанията, но ще упражнява пълните си права на глас само при изключителни обстоятелства, като например защита на компанията от поглъщане. Вече няколко седмици Луфтханза преговаря с Берлин за помощ, за да се справи с очакваната рецесия в бранша, но разногласия относно контрола над управлението в замяна на финансова подкрепа, забавиха финализирането на споразумението. 
 Изпълнителният директор на Луфтханза Карстен Шпор заяви тогава, че управлението на компанията би било трудно, ако правителството упражнява твърде голямо влияние.
Съперници, като френско-холандската група Air France-KLM и американските превозвачи American Airlines, United Airlines и Delta Air Lines, също кандидатстват за правителствена помощ. Луфтханза обяви предварително, че очаква условията на сделката да включват отказ от бъдещи плащания на дивиденти и ограничения върху заплатите на ръководството. Планът включва заем от 3 милиарда евро (3,27 милиарда долара) от държавната банка KfW, придобиване на 20% дял от страна на държавата в авиокомпанията и конвертируеми облигации, които могат да бъдат заменяеми за дял от 5%.  Дали всички тези условия са постигнати ще стане ясно след официалните изявления на двете страни.

още от Бизнес