50% от цената на билета, ако влакът закъснее час, гласуваха евродепутатите

50% от цената на билета, ако влакът закъснее час, гласуваха евродепутатите

50% от цената на билета, ако влакът закъснее час, гласуваха евродепутатите

Чувствително увеличаване на обезщетенията за пътници при закъснения на влакове одобриха днес евродепутатите. Те подкрепиха промените в правилата от 2009 г. за хората, използващи железопътен транспорт, като освен по-високи обезщетения при забавяне, добавиха и изисквания, които гарантират предоставянето на по-добра помощ на лица с намалена подвижност, по-добър достъп за велосипедисти и по-ясни процедури за разглеждане на жалби. Освен това железопътните предприятия ще трябва да подобрят достъпа до информация относно правата на пътниците и да увеличат равнищата на обезщетения за пътниците при закъснение.

Новите, по-високи тарифи за обезщетения

Евродепутатите увеличиха обезщетенията за закъснения над 1 час от 25% на 50% от цената на билета. Пътниците ще имат право на обезщетение в допълнение към правото да продължат да пътуват или да бъдат пренасочени.

При закъснение от 1 час и 30 минути правото на обезщетение става  75% от цената на билета и 100% за закъснение от повече от 2 часа.

За да се избегне блокирането на пътници в случай на изпусната връзка от многоетапно пътуване, евродепутатите посочват, че пътниците ще имат същите права на информация, помощ и обезщетение като при директно пътуване.

Евродепутатите също така отхвърлиха предложенията за освобождаване на железопътните оператори от изплащане на обезщетения в случаи на „извънредни обстоятелства“.

По-добра помощ за хора с намалена подвижност

Съдействието за хора с намалена подвижност трябва да бъде безплатно и достъпно на по-големите гари, без нужда от предизвестие, предвиждат актуализираните правила. Евродепутатите също така намалиха времето за предизвестие за нужда от съдействие на по-малки железопътни гари и уточниха отговорността на железопътната компания и управителите на гарите за пълното обезщетяване на пътници, в случаите на липса и нанесени повреди върху оборудването за придвижване.

Повече място за велосипеди

Пътниците имат право да вземат велосипеди във влакове, включително високоскоростните влакове, влаковете, извършващи превози на дълги разстояния, трансгранични и местни превози, гласи приетият текст. Новите или обновени влакове трябва да разполагат с ясно обособени пространства за превоз на сглобени велосипеди.

Евродепутатите също така подкрепиха по-ранното приключване на временното освобождаване, използвано от някои държави членки, за прилагането само на части от правилата за пътници от 2009 г. за вътрешните железопътни услуги. Това освобождаване трябва да бъде прекратено най-късно една година след като правилата влязат в сила.  Евродепутатите искат правилата да се прилагат и за крайградски железопътни услуги. Предстои текстовете да бъдат обсъдени и от Съвета на Европа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ