Дали инфраструктурна революция на Джонсън не ограничава икономическата доминация на Лондон?

Дали инфраструктурна революция на Джонсън не ограничава икономическата доминация на Лондон?

Дали инфраструктурна революция на Джонсън не ограничава икономическата доминация на Лондон?

Водената от Борис Джонсън битка към върха чрез неговата „инфраструктурната революция“ се оказва, че пренасочва икономическото господство и инвестиции на Лондон към  към Югоизточните региони „джуджета“ на Обединеното кралство, твърди в своя статия LearnBonds. Данните, събрани и обобщени в статията разкриват, че миналата година за Югоизтока са изразходвани почти 2,4 млрд. паунда за икономическо развитие, което е най-голямата сума отколкото във всеки друг регион. Лондон е на второ място, с инвестиции от 2 милиарда британски лири в разходите за предприятия, според данните на правителството 2018/19.

Тази сума от 4,4 милиарда британски лири е повече от Североизточната част на страната, Северна Ирландия, Източните и Западните Midlands, Йоркшир и Хъмбър, Уелс и Югозападната част, привлечени през същия период.

По време на кампанията преди изборите в Обединеното кралство миналия месец, консерваторите обещаха да увеличат нетните капиталови разходи от около 2% от брутния вътрешен продукт до 3 процента, давайки на канцлера около 100 милиарда паунда за инвестиции в пътна, железопътна и друга инфраструктура за пет години.

Британският финансов министър Саджид Джавид заяви по-рано тази седмица, че ще осигури първия бюджет на страната, съставен без да се съобразява с общите финансови правила на ЕС на 11 март тази година, обещавайки „десетилетие на обновяване и възход“, с акценти в инвестирането в инфраструктура и данъчни облекчения, които да помогнат за справяне с разходите за живот на работническата класа в слаборазвити градове.

Проектът на Northern Powerhouse Rail за свързване на районите между Манчестър и Лийдс, също се очаква да получи одобрение.

Сред приоритетните обещания на финансовия министър е да се обърне по-голямо внимание на болниците, полицията и професионалното обучение, което би представлявало най-голямото увеличение на ежедневните разходи за последните 15 години.

Министерството на финансите заяви, че ще може да се възползва от "предимствата на ниските лихви за инвестиране правилно и отговорно, като същевременно държи дълга под контрол".

Финансовият министър се ангажира да не взема заем в дългосрочен план за финансиране на настоящите разходи. Критиците пък твърдят, че плановете на правителството няма да успеят да премахнат напълно икономиите, наложени през последното десетилетие.

Независимият Институт за фискални изследвания излезе с обобщения през ноември, че предложенията на консерваторите за избори ще оставят публичните разходи, с изключение на здравеопазването, с 14 на сто по-ниски при адаптирани към инфлацията условия до 2024 г., отколкото през 2010 г.

„Премиерът обеща британска инфраструктурна революция през следващите няколко години. Но както легендата на американския соул Боби Бърд пееше: „Да го кажеш и да го направиш, са две различни неща.“, коментира редакторът от LearnBonds Роджър Беърд. Стотици неосъществени проекти ще бъдат премахнати, за да се види дали остават жизнеспособни.“

„Ще трябва да се създадат фирми, които да търсят обекти в градове из страната, страдащи от недостатъчно финансиране през последните десетилетия. Осъществяването на големите железопътни проекти на север също е спорно“, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ