С различен състав под една марка - ЕК е готова с проверката за двойния стандарт

С различен състав под една марка  - ЕК е готова с проверката за двойния стандарт

С различен състав под една марка - ЕК е готова с проверката за двойния стандарт

Има изделия, които се продават под еднаква или сходна марка, но имат различен състав в различните европейски страни. Това е един от основните изводи в представения днес от Европейската комисия доклад с данните от извършената общоевропейска проверка на състава на хранителните стоки. Разликите в състава обаче не означават непременно разлики в качеството, бърза да уточни ЕК.

Проверени са 1400 хранителни стоки в 19 държави от ЕС, сред които е и България, се отбелязва в съобщението на комисията.  Проучването е извършено по еднакъв начин в България, Германия, Гърция, Дания, Естония, Испания, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Малта, Холандия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Франция, Хърватия и Чехия.

9% от сравнените стоки са се различавали по състав, въпреки че лицевата страна на опаковката им е била една и съща. Други 22 на сто от стоките с различен състав са имали сходна лицева страна на опаковката. При проучването обаче не са забелязани „последователни географски тенденции”.

Проверката е установила, че в повечето случаи съставът е отговарял на начина на представяне на стоките. Общо 23 на сто от изделията са били с еднаква лицева страна на опаковката и еднакво съдържание, а при 27 на сто разликите в състава в различните страни от ЕС са били съпроводени от различна лицева страна на опаковката. Девет на сто от стоките, представени като еднакви в ЕС, са имали различен състав - те са имали еднаква лицева страна на опаковката, но са били с различен състав. При 22 на сто от изделията, представени по сходен начин, е установен различен състав - те са имали сходна лицева страна на опаковката, но са били с различен състав.

При използването на еднаква или сходна опаковка на стоки с различен състав не се наблюдават "географски тенденции".

Комисията поставя днес начало на събирането на предложения с общ бюджет 1,26 млн. евро, чиято цел е укрепване на възможностите на потребителските организации да изпробват стоки и да откриват възможни случаи на подвеждане.

Крайният срок за участие е 6 ноември. ЕК отбелязва, че според законодателството на ЕС предлагането на стока като друга, продавана на пазара в други държави в ЕС, ако тази стока се различава значително по състав, без за това да има основателни причини, може да представлява нелоялна и незаконна заблуда на потребителите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ