"Кралят на лукса" и... най-богатият европеец

Кралят на лукса и... най-богатият европеец

"Кралят на лукса" и... най-богатият европеец

През изминалата седмица публикувахме класацията с най-добрите закрилници на марката на Brand Finance - Brand Guardianship Index 2020. В нея влизат най-добрите 100 изпълнителни директори, които защитават идеологиите на компанията и ги вграждат в успеха ù.

№1 в листата тази година е Мерилин Хюсън, а втори е изпълнителният директор на LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton, водещата в света група луксозни продукти Бернар Арно, който за поредна година демонстрира лидерските си способности да води компанията си по добър начин, прилагайки практики и идеи, които изстрелват успехите и продажбите на върха.

Арно е считан за най-богатият европеец със състояние на фамилията му от 109,2 милиарда долара към 29.01.2020 година, според списание Forbes. В холдингът му работят над 156 000 служители.

Нашият модел, който се основава на дългосрочна визия, цени наследството на нашите компании и стимулира творчеството и върховите постижения. Това е движещата сила за успеха на Групата и гаранцията за нейното бъдеще. - Бернар Арно

Успехите са в идеологията

Един от най-добрите световни производители ръководи компанията си с вкус. Всъщност тя е цяла империя от 70 марки, сред които небезизвестната марка за луксозни продукти Louis Vuitton, фирмата за козметични и луксозни продукти за лична грижа - Sephora, Dom Perignon и Christian Dior. Неслучайно французинът е наричан "Кралят на лукса". 

И успехите му се крепят не просто на създаването на добрия продукт, а на цялостното му отношение и загриженост към вкуса, модата, обществото и дори околната среда. Комбинацията от сериозно отношение и ангажименти към заобикалящото са качества, принадлежащи на най-изявените лидери в света.

"Нашите дългосрочни ангажименти създават осезаеми ползи за обществото. LVMH разглежда опазването на околната среда не просто като задължение, а като императив и източник на конкурентоспособност. Това е наложително, тъй като дългосрочният успех на LVMH Maisons зависи пряко от запазването и зачитането на природните ресурси, които се използват за направата на нашите продукти. В същото време тази политика води до конкурентоспособност, тъй като отчитането на факторите на околната среда в нашите производствени процеси ги прави по-надеждни и изостря нашето лидерство. Нашата социална отговорност се корени в основния принцип на уважение към хората и тяхната индивидуалност. Този принцип ръководи всички наши инициативи и практики, за да се гарантира, че те отразяват най-високите стандарти за почтеност към всичките ни партньори. Всички екипи на компанията са активно ангажирани с този подход. Заедно се стремим да превърнем отличните постижения в лост за социално и професионално включване в солидарност с нашите приемащи региони и общности, тъй като се стремим да постигнем положителното социално въздействие с нашите дейности", казват от компанията.

Позицията ни на лидер включва социални и екологични отговорности. Трябва да се опитваме да стигаме по-далеч, отколкото просто да отговаряме на стандартите - Бернар Арно.

Началото

Историята на компанията датира от 1593 година, когато предшественици на Арно, в лицето на фамилията Sauvage, придобива Château d'Yquem и го трансформира във винено имение. От поколение на поколение то надгражда репутацията на изключителните лозови масиви, които притежава.

През 1729 година по подстрека на Никола Руйнарт се основава първата в историята къща за шампанско, която и до днес носи неговото име.

През 1780 година, Мари-Етиен Нито основава Chaumet - компания, която все още продължава да подхранва парижки бижутерен пазар.

Създавайки загадъчната таблица, която улеснява разграждането като процес след ферментация през 1816 г., Барбе Никол Кликот Понсардин революционизира света на шампанското и проправя пътя за успех в комерсиализацията на продукта.

През 1846 година Loewe се основава в Мадрид. Компанията се занимава с подбор на най-добрите кожи и създаването на емблематични кожени изделия и готови дрехи за носене.

Louis Vuitton е открит през 1854 година, когато едноименният създател започва дейността си в Париж.

През 1889 година, създаден от Aimé Guerlain, Jicky става първият аромат в света, който използва синтетични сурови съставки в съдържанието си.

Родом от Пиемонт, през 1924 година Пиетро Лоро Пиана създава своя вълнна компания. Оттогава тя се разраства, като успява да увековечи своите семейни ценности и майсторство, които се предават вече шест поколения.

През 1947 година, смятайки, че ароматът е завършекът на всяко облекло, дизайнерът Christian Dior стартира Miss Dior по време на представянето на първата си готова за носене колекция и в процеса създава концепцията за цялостен лукс.

През 1960 година змията е определена като основен символ на Bulgari, което поражда емблематичната колекция бижута, известна като Serpenti.

През 1979 година, изработено само с грозде Шардоне, отглеждано на един парцел, простиращ се само на 1,85 хектара в сърцето на Шампан, се произвежда първата реколта Clos du Mesnil от Krug.

През 1987 година се състои сливането между Moët Hennessy и Louis Vuitton, което резултира в основаването  на LVMH - световен лидер в луксозните продукти.

Виждам себе си като посланик на френското наследство и френската култура. Това, което създаваме е емблематично. Идеологията ни е свързана с Версай, с Мария Антоанета", обича да казва Арно, който от 1989 година е изпълнителен директор на семейството компании.

Роден в семейство на индустриалци в град Рубе, Франция на 5 март 1949 г., той учи в лицеите на Рубе и Лил. След това продължилава образованието си в Политехнически университет.

Започва професионалната си кариера като инженер в строителната компания Ferret-Savinel и последователно е повишен на различни изпълнителни ръководни длъжности, преди да стане председател през 1978 г.

Арно остава там до 1984 г., когато предприема реорганизацията на холдинговата компания на баща му Financière Agache. Той връща групата на печалба, когато се заема със стратегия за развитие на водещата световна компания за луксозни продукти. В този процес той придобива Christian Dior като крайъгълен камък на новата организация.

През 1989 г. Бернар Арно става мажоритарен акционер в LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton, създавайки водещата в света група луксозни продукти, председател и изпълнителен директор на компанията. В класацията на Forbes за най-богатите хора в света за 2020 Арно излезе на трето място, а през 2018 година е определен като 56-ият най-влиятелен човек в света, отново според класация на списанието. Женен е и има пет деца, 4 от които му помагат в бизнеса.

По публикацията работи: Цветелин Димитров

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ