Не се отказвайте от добрите думи!

Не се отказвайте от добрите думи!

Не се отказвайте от добрите думи!

Ефективната комуникация с вашите служители е жизненоважна за успеха ви като лидер. Легендарният инвеститор Уорън Бъфет дори смята, че когато човек инвестира в комуникационните си умения, както в писмен вид, така и във вербална форма, той може да увеличи приходите си с 50%.

Способността за вдъхновяване на хора само с думи не е нещо, с което може да се похвали всеки. За целта е необходим човечен подход към начина, по който говорите с другите. Дори и да вярвате, че сте добър комуникатор, най-вероятно сте попадали в ситуация, в която не можете да предадете ефективно посланието си на друг човек, колкото и ясни и точни да сте в думите си.

Взимайки предвид множеството човешки взаимодействия в рамките на един нормален работен ден, има няколко израза и фрази, които могат да вид помогнат да увеличите доверието между вас и вашите служители и да подобрите отношенията си с тях.

„Нямаше да се справим без усърдната ти работа“

Това е чудесен начин да покажете благодарност на някого за това, че е надминал вашите очаквания с работата си по труден проект, който е бил истинско предизвикателства за целия екип. Заявяването на това публично, пред всички членове на екипа, е особено приятно и удовлетворяващо за този човек, защото то показва колко е ценен и уважаван.

„Бих могъл да се възползвам от съвета ти“

Съществува погрешното разбиране, че лидерите трябва да имат всички отговори и съответно не трябва да търсят съвети от своите подчинени. Напротив, изследванията показват, че хората, които търсят съвети от другите, са възприемани като по-компетентни и можещи. Най-ефективните лидери не се страхуват да искат помощ, когато имат нужда то такава.

„Как мога да помогна?“

Това е изключително полезна фраза, особено в моменти на силен стрес, когато членовете на екипа са изправени пред кратки срокове или предизвикателни ситуации. Предлагането на помощ показва, че наистина стоите зад гърба на вашите служители.

„Вярвам ти“

При тази фраза нещата са малко по сложни. Преди да кажете това на ваш служител или колега, трябва ли той първо да е направил нещо, за да спечели доверието ви? Или пък това доверие се развива от самото изразяване на вяра в другия човек? Общоприетото разбиране е, че хората трябва първо да заслужат доверието, но много изследвания показват, че в някои от най-успешните организации лидерите са готови да се доверят на своите подчинени, преди те да са го заслужили с нещо. Когато предоставяте доверие на вашия  екип под формата на нещо като подарък, то неговите членове ще са по-склонни да ви отвърнат със същото.

„Честно казано, не знам“

Като лидер чувството да не знаеш нещо може да бъде много неприятно, тъй като другите очакват от вас да имате всички отговори. Главният изпълнителен директор на WD-40 Company Гари Ридж обаче казва, че „не знам“ е най-мощната фраза, която познава. Той твърди, че след като е свикнал с идеята, че не знае всичко, е започнал да отделя повече време, за да се учи и расте, разглеждайки различни гледни точки. „Не само се чувствам комфортно с „не знам“, но и продължава постоянно да се питам: „Защо мисля така?“, поставяйки под въпрос моите гледни точки“, казва той.

..............

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ