Ключовото качество за лидерските умения

Ключовото качество за лидерските умения

Ключовото качество за лидерските умения

Ако попитате произволна група от лидери за това кои са според тях на важните лидерски умения, по-голямата част от дискусията ще бъде фокусирана върху способности като стратегическо планиране и бюджетиране. В работата си като коуч на лидери аз разбирам колко важни са качествата в тези области на управлението, но осъзнавам и факта, че човечността на един лидер е източник на редица ключови умения. Имайки това предвид, как бихте оценили собствените си способности в следните области:

Уязвимост

За да бъде добър лидер човек не трябва да се страхува от своята уязвимост. Това означава, че трябва да можете да изразявате емоциите си и да се свързвате с останалите на чисто човешко ниво. Когато лидерите не се свенят да показват чувствата си, те насърчават останалите да правят същото. Това създава една по-добра среда на работа, в която всеки може да бъде себе си.

Емпатия

Не можете да станете велик лидер, ако нямате способността да се поставяте на мястото другите и да виждате нещата от тяхната гледна точка. Съпричастността позволява на човек да взема решения на базата на различни перспективи. Тя ви дава силата да градите връзки, базирани на взаимно доверие и уважение.

Търпение

Хората често свързват лидерството с бързи и решителни действия. Способността да се вземат решения за кратко време е много важна, но не по-малко ключово е и търпението. Лидерът трябва да бъде търпелив в отношенията си със своите служители и клиенти, а също така към себе си. Той трябва да показва търпеливост към факторите, които са извън негов контрол, и да не взима прибързани решения, за които по-късно да съжалява.

Слушане

Способността на човек да слуша, без да прекъсва другия и да мисли за това как да отговори на думите му, е тайното оръжие на всеки добър комуникатор, а съответно и на всеки велик лидер.

Доверие

Най-добрите лидери никога не спират да мислят за доверието – как да го печелят, как да го засилват и как да го запазват. Създаването на доверие е двупосочен процес. За целта трябва да опознаете хората, да ги разберете и да им отдадете същото уважение, което бихте искали да получите от тях.

Честност

Да казваш истината, дори когато това е трудно, е основата, върху която човек гради своята почтеност. Хората може да не харесат това, което ще им кажете, но те ще оценят вашата искреност. Честността е онова качество, което позволява на лидерите да запазят репутацията си дори в най-трудните времена.

Подкрепа

Подкрепата има различни форми – понякога тя е окуражаваща дума, а друг път е под формат на директна помощ за изпълнението на определена задача. Лидерът може да изрази подкрепа и с утешителни думи, когато нещо не е се получило по желания начин. Важно е вашите служители да знаят, че стоите зад тях, както в успехите им, така и в провалите им.

 ..........................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ