Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Силни връзки - добри времена

Снимка: Shutterstock

Да бъдеш лидер означава да носиш голяма отговорност. Във време на криза тази отговорност придобива размери, които са непосилни за много хора. Лесно е да изгубите представа за най-важните неща и да бъдете обзети от чувство на безизходица, когато обичайните процеси и мерни единици за успех стават неприложими. Дори в тези условия обаче човек може да бъде ефективен ръководител. Всъщност, сега хората имат по-голяма необходимост от добри лидери, откогато и да е било. Ако сте парализирани от стрес и не знаете как да подходите към ситуацията, фокусирайте вниманието си върху нещата, които вашите служилите искат от вас по време на криза.

Решителност и цел

В трудните времена от лидерите се изисква да бъдат целенасочени и решителни в приемането на мерки, които да гарантират оцеляването на компанията в условията на криза и да и дадат шанс да излезе по-силна от тежката ситуация. Сега е времето за смели и бързи решения.

Силен екип

Най-добрите лидери знаят, че са само толкова знаещи и можещи, колкото хората, с които са се заобиколили. По тази причина те полагат огромни усилия за изграждането на „екип мечта“, в който властва сътрудничеството и подкрепата. За тях е важно да разполагат с хора с различни способности и познания, които взаимно да компенсират слабите си страни. Ако не разполагате с такъв екип, започнете да го изграждате при първа възможност.

Ясно дефинирани приоритети

Като лидер вие отговаряте за идентифицирането на приоритетите на вашата организация и на вашия екип с помощта на всички участници в работния процес. Изградете консенсус по важните въпроси и оставете място за „корекция на маршрута“, по които ще поемете. След като дефинирате вашите приоритети, трябва да е уверите, че всички са наясно с тях и че знаят каква е роля играят за тяхното изпълнение.

Ефективна комуникация

Великите лидери знаят колко голямо е значението на ефективната комуникация и прозрачността в общуването във време на криза. В тези трудни времена е от ключово значение всички служители да имат достъп до информацията, от която зависи оцеляването и бъдещето на компанията. Това не е време, в което може да си позволите да държите хората си на тъмно, защото неяснотите и неверните слухове могат да се окажат фатални за вашата организация.

Гъвкавост

Най-добрите лидери са тези, които изпреварват проблемите, като постоянно променят подхода си към работата в зависимост от конкретната среда и условия. Действията, които в миналото са им носили успех, може вече да не са им от полза. Затова те се фокусират върху създаването на нови планове за действие, които да помогнат на самите тях и на техните служители да се приспособят към спецификите на новата работна реалност.

Чести контакти

Ако обикновено разговаряте с вашите служители веднъж в месеца, започнете да организирате седмични срещи. Ако контактувате с тях един път в седмицата, започнете да го правите всеки ден. Колкото по-здрави и устойчиви са отношенията ви с вашите служители, толкова по-сплотен и ефективен ще бъде екипът ви. Силните връзки водят до добри резултати.

Фокус върху бъдещето

Най-добрите лидери знаят, че миналото си остава такова и то не може да бъде променено. Затова  техният поглед остава отправен в бъдещето. Бъдещето, за което те се трудят ежедневно и за което се надяват, че ще бъде по-добро.

.....................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

още по темата
още от Лидерство