нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Сега е моментът да смените стила

Снимка: Shutterstock

Времената на криза са предизвикателни и трудни, но те предоставят множество възможности за развитие на лидерски умения. Това важи в особена сила днес. Една от многото промени, донесени от пандемията от коронавирус е тази, че старомодният стил на управление, при който шефът само дава заповеди и разпоредби, се превръща в реликва от миналото. Настоящата виртуална работна среда дава голямо ниво на автономност на служителите, като лидерите са изправени пред повече е променливи, отколкото могат да контролират. Сега е перфектният момент тези ръководители да преосмислят стила си на управление. Ето няколко неща, които лидерите могат да направят във време на криза:

По време на криза лидерите могат да бъдат по-ангажирани

Ако в миналото стилът ви на управление е опирал до контролирането на всяко действие на вашите служители, то сега имате възможността да пренасочите вниманието си към ангажираността – да проявявате повече любопитство по отношение на нуждите, проблемите и мечтите вашите служители, да се интересувате не само от това какво правят, но и как се чувстват. Време е да разхлабите хватката си върху работата на вашите подчинени и да изградите по-автентични връзки с тях.

По време на криза лидерите могат да бъдат по-внимателни

Ако сте един от онези шефове, които не се вслушват особено много в думите на другите, то сега е времето да се превърнете в добри комуникатори. Когато говорят, хората не искат да имат чувството, че си губят времето и че техните идеи и виждания остават нечути. Дайте възможност на вашите служители да се изказват по-често и да споделят своето мнение, без да се страхуват, че това може да им създаде проблеми. Слушайте и се учете. Във време като настоящето, лидерите имат нужда от възможно най-много гледни точки, било то за познати или нови проблеми.

По време на криза лидерите могат да дават повече подкрепа

Ако предоставянето на подкрепа досега не е било част от лидерския ви стил, трябва да поправите тази грешка възможно най-бързо. По време на криза хората имат нужда от подкрепа и окуражаване от своите лидери. Ако не знаете откъде да започнете, задайте на служителите си един прост въпрос: „От какво се нуждаете и с какво мога да ви помогна?“. С този въпрос вие ще поставите основата на една по-позитивна работна норма.

По време на криза лидерите могат да се възползват от разнообразния състав на своя екип

В едно идеално работно място всеки човек може да използва своите уникални умения, познания и способности, за да се справя възможно най-добре с работата си. Различният подход към едни и същи задачи трябва да бъде поощряван, а не критикуван, стига той да носи добри резултати. Много лидери обаче не се възползват от това разнообразие и налагат строги и неподвижни правила за това как да бъдат вършени нещата. Настоящата ситуация е перфектната възможност за откриване на нови подходи към работата и използване на разнообразието за създаване на стойност.

Колкото и трудни да са времената на криза, те предоставят възможност на хората да си взаимодействат по нови начини. Ако смятате че не се справяте много добре с лидерските си задължения, сега имате шанса да промените нещата.

.....................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

още по темата
още от Лидерство