Има ли смисъл?

Има ли смисъл?

Има ли смисъл?

Според скорошно проучване на Gallup, само около 25% от работниците в САЩ казват, че са ангажирани с работата си. От друга, цели 43% признават, че изобщо не са ангажирани с работата си.

Резултатите са меко казано притеснителни. Защото толкова много млади хора не намират работата си за интересна? Тъжната истина е, че дори най-умните и можещи лидери не винаги знаят как да мотивират служителите си. Оттук идва и въпроса, какво всъщност може да направите, за да подобрите ангажираността на работниците с тяхната работа? Ето няколко съвета:

Спрете да използвате даването на награди като метод за мотивиране и покажете на служителите си какъв е смисъла от работата им

Много лидери смятат, че раздаването на награди и бонуси прави хората щастливи, но това не винаги има желания ефект. Хората, в крайна сметка, са водени от своята целеустременост и чувството, че в това, което правят, има някакъв смисъл, че работата им допринася за нещо по-голямо от самите тях. Ако искате те да бъдат мотивирани, трябва да им покажете как тяхната роля и усилията, които влагат в работата си, допринасят за успеха на техния екип и на компанията като цяло.

Не мотивирайте с компенсации, а с осигуряването на инструменти за растеж и развитие

Повечето лидери смятат, че колкото повече пари плащат на служителите си, толкова по-щастливи ще са те. Да, истина е, че хората, които получават заплащането, което заслужават, са по-щастливи от онези, чиято работа не се оценява подобаващо, но голямата разлика е в начина, по който се гледа на тази компенсация. Добрите лидери не просто плащат на служителите си толкова, колкото заслужават, но и гледат на това не просто като на задоволяване на нуждите им, а като на инвестиция в бъдещето. За тях е важно служителите им да се развиват и растат в професионален план, което ги кара да им осигуряват различни програми, уроци и курсове, в рамките на които да придобият нови полезни умения и познания.

Спрете да мотивирате с думи, и започнете да давате пример с действията си

Има много лидери, които са изключителни оратори. Те могат да повдигнат духа на всеки със своите възвишени и емоционални речи. Това обаче в крайна сметка няма никакво значение, ако действията им не отговарят на изговорените думи. Лидерът, който дава личен пример и демонстрира как трябва да бъдат правени нещата, е този, който вдъхновява служителите си да дават най-доброто от себе си, дори и да не може да ги впечатли със словесна мощ.

Въпреки че с годините бе доказано, че подхода с „моркова и тоягата“ не действа мотивиращо на работниците, той продължава да е дълбоко внедрен в нашата бизнес култура. Хората не се справят най-добре със задачите си, когато им се предлага някакъв външен стимул, било то награда или наказание, а когато вярват, че в това, което правят, има смисъл и че то е от полза за другите.

..................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ