Новата слабост на любителите на добрата храна

Новата слабост на любителите на добрата храна

Новата слабост на любителите на добрата храна

Той става известен като „четвъртият шоколад“ след черния, белия и млечния и предизвиква голям интерес от професионалните сладкари, тъй като предлага нови възможности на сладкарките, когато подготвят най-оригиналните си творения.

Розовият шоколад няма оцветители, нито добавки. За да се постигне този впечатляващ розов оттенък се използва специфичен сорт какаови зърна, който расте само в Еквадор, Бразилия и някои региони на Кот д'Ивоар и е известен като сорта "Руби", откъдето идва и името му. 

Въпреки че този специфичен вид какаови зърна, червеникави на цвят и с особен аромат са били открити преди време, те не са били масово достояние до 2017 г. и достигат до широката публика чрез дръзките идеи на известни готвачи (някои със звезди Мишлен) и сладкари.

Специализираната компания Barry Callebaut прекарва почти 15 години в изследване на тези какаови зърна, докато намери подходяща формула за тяхното потребление и комерсиализация - много сложен производствен процес, който подобно на формулата на Coca-Cola, се пази в пълна тайна от компанията. Сред много други приложения, годни за консумация, вече сме свидетели на шоколадов сладолед Рубин, маслен крем, шоколадови бонбони, пралине, еклери и дори розови вафли.

Създателите му го смятат за най-големия напредък в света на шоколада от много десетилетия. В този смисъл е любопитно да си припомним, че белият шоколад, толкова често срещан днес, не винаги е съществувал, тъй като е бил "открит" преди 80 години.

Точно както тероарът влияе върху качеството и характеристиките на гроздето на лозите, засадени на почвата му (и на вината, получени от гроздовете му), има и такива, които смятат, че съставът на земята в някои райони на Еквадор, Бразилия и крайбрежието на Кот д'Ивоар - заедно с уникалните климатични условия може да повлияе на специалните характеристики на розовите какаови зърна.

Barry Callebaut Group - компанията, която стои зад розовия шоколад - генерира годишни продажби от 6,5 милиарда евро (според финансовата 2018-19 година). Базиран в Цюрих, Швейцария, той е световен лидер в производството на висококачествени шоколадови и какаови продукти.

Според различни проучвания и проучвания на пазара, милениалите биха били особено благодатна ниша за розовия шоколад, тъй като треската по явлението „foodporn“ (манията да снимаш всичко, което ядеш с мобилния си телефон и да го качиш в социалните мрежи) изисква поразителни храни в чинията. А розовият или рубинен шоколад, без съмнение, е такъв. 

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ