10-те закона за маркетинг в социалните медии

10-те закона за маркетинг в социалните медии

10-те закона за маркетинг в социалните медии

Използването на силата на съдържанието и маркетинга в социалните медии може да помогне за увеличаването на вашата аудитория и клиентска база. Но започването без предишен опит или инсайт може да бъде предизвикателство.

Жизненоважно е да разбирате основите на маркетинга в социалните медии, а спазването на тези 10 закона ще помогне да се изгради основа, която да обслужва вашите клиенти, както и вашата марка. 

1. Законът за слушането

Успехът в социалните медии и маркетинга на съдържание изисква повече слушане и по-малко говорене. Прочетете онлайн съдържанието на вашата целева аудитория и се присъединете към дискусии, за да научите какво е важно за тях. Едва тогава можете да създавате съдържание и да предизвиквате разговори, които добавят стойност, а не претрупват живота им.

2. Законът за фокуса

По-добре е да се специализирате, отколкото да се занимавате с всички сделки. Силно фокусираната стратегия за социални медии и съдържание, предназначена да изгради силна марка, има по-голям шанс за успех, отколкото широка стратегия, която се опитва да бъде всичко за всички хора.

3. Законът за качеството

Качествота има някои предимства пред количеството. По-добре е да имате 1000 онлайн връзки с потребители, които четат, споделят и говорят за вашето съдържание със собствената си аудитория, отколкото 10 000 връзки, които изчезват след свързване с вас за първи път.

4. Законът за търпението

Успехът в социалните медии и маркетинга на съдържанието не се случва за една нощ. Въпреки че е възможно да хванете вашите потребители още с първата ви публикация, то много по-вероятно е да се наложи да се ангажирате с хората за по-дълъг период от време, за да постигнете резултати.

5. Законът за смесването

Ако публикувате качествено съдържание и работите за изграждане на вашата онлайн аудитория от качествени последователи, те ще го споделят със собствената си аудитория в Twitter, Facebook, LinkedIn, собствените си блогове и др. Това споделяне и обсъждане на вашето съдържание отваря нови входни точки за търсачките като Google, за да го намерят при търсене на ключови думи. Тези входни точки могат да нараснат до стотици или хиляди повече потенциални начини хората да ви намерят онлайн.

6. Законът за влиянието

Прекарайте време в намиране на онлайн инфлуенсъри на вашия пазар, които имат качествена аудитория и е вероятно да се интересуват от вашите продукти, услуги и бизнес. Свържете се с тези хора и работете за изграждане на взаимоотношения с тях. Ако се покажете като авторитетен, интересен източник на полезна информация, те може да споделят съдържанието ви със собствените си последователи, което може да постави вашия бизнес пред огромна нова аудитория.

7. Законът за стойността 

Ако прекарвате цялото си време в социалната мрежа, директно популяризирайки вашите продукти и услуги, хората ще спрат да слушат. Трябва да добавите стойност към разговора. Фокусирайте се по-малко върху реализациите, а повече върху създаването на невероятно съдържание и развиването на взаимоотношения с онлайн инфлуенсъри. С времето тези хора ще се превърнат в мощен катализатор за маркетинг от уста на уста за вашия бизнес.

8. Законът за признанието 

Не бихте пренебрегнали някой, който се свързва лично с вас, така че не го пренебрегвайте и онлайн. Изграждането на взаимоотношения е една от най-важните части от успеха на маркетинга в социалните медии, така че винаги се дръжте добре с всеки човек, който се обръща към вас.

9. Законът за достъпността

Бъдете достъпни за вашата аудитория. Това означава, че трябва постоянно да публикувате съдържание и да участвате в разговори. Последователите онлайн могат да бъдат непостоянни и няма да се колебаят да ви заменят, ако изчезнете със седмици или месеци.

10. Законът за взаимността 

Не можете да очаквате другите да споделят вашето съдържание и да говорят за вас, ако не направите същото за тях. Така че, част от времето, което прекарвате в социалните медии, трябва да бъде съсредоточено върху споделяне и разговори за съдържание, публикувано от други. 

Източник: Сюзън Гюнелиус, експерт по маркетинг, брандиране, копирайтинг, електронна поща и социални медии пред entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ