нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

4 тайни на инфлуенсър маркетинга

Shutterstock

Печелейки хиляди с всеки пост, инфлуенсърите имат способността да привличат големи аудитории и така да влияят силно върху поведението на своите последователи. Ясно е защо марките продължават да засипват с продукти и пари към звездите в социалните медии – инфлуенсър маркетингът работи.

Разраснах първата си компания през 2009-а с инфлуенсър маркетинг (тогава дори не беше термин), което стимулира продажбите и създаде силна лоялност към бранда за отрицателно време. За период под 12 месеца от нула стигнахме до милиони приходи, пише Андрю Медъл за изданието Entrepreneur.

Ето и 4 съвета за работа с влиятелните личности в социалните медии, които трябва да имате предвид.

1. Създавайте заедно с инфлуенсърите си

Инфлуенсърите са пряко свързани с бранда ви, така че се отнасяйте с тях като с такива. Свържете ги с компанията си, като създадете съдържание заедно. Вместо просто да им кажете какво да публикуват, научете повече за тях и аудиторията им и това как брандът ви се вписва в ежедневието им.

2. Използвайте IGTV като социален канал

Към 2021 г. се предвижда, че видеата на телефон ще представляват 78% от целия трафик на мобилни данни според Instagram. Социалната мрежа вече пусна инструмента си IGTV, за да се конкурира с YouTube. Неразделна част от бранда е следенето как реагират вашите сътрудници онлайн. Бързо ли започват да използват най-новите платформи? Или са малко по-резервирани и се придържат към това, което знаят?

3. Фокусирайте се върху поколението Z

Милениалите все още са начело с покупателна способност над 200 млрд. долара. Въпреки това, поколението Z е напът да се превърне в най-голямата група консуматори към 2020-а и според Millennial Marketing, те вече представляват от 29 до 143 млрд. долара от директните разходи. Детските инфлуенсъри могат да са огромна възможност за брандовете.

4. Инвестирайте постепенно

Преди да скочите в инфлуенсър маркетинга, бъдете внимателни да не похарчите целия си маркетингов бюджет за YouTube звезди. Разбира се, да дадете 1 млн. долара на Бионсе, за да публикува за продукта ви, може да достигне до стотици хиляди, но шумът ще утихне за няколко часа.

Ако можете да платите с продукта си за стартиране на кампания, това може да е ефективен начин да въвлечете инфлуенсърите, особено ако те вече използват марката ви.

Андрю Медъл, предприемач, автор и стратег, за Entrepreneur.com

още от Маркетинг