Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Събудете чувствата!

Pexels

Повечето рекламисти много залагат на емоцията при изграждането на комуникационите си кампании. Те не го правят, единствено за да се отличат в морето от реклами, а и защото знаят, че емоциите са основен двигател на взимането на решение за покупката. За това твърдение има и научно доказателство – проучване на Harvard Business School показва, че над 95% от решенията за покупката се формират в подсъзнанието – това място от мозъка, в което логиката остава на заден план.
Емоционалната връзка с потребителите без съмнение е важна за успеха на всеки бранд. Ако искате те да купуват, трябва да ги накарате да почувстват нещо. Вижте как да го постигнете.

Разказвайте истории
Родителите и учителите знаят, че разказването на истории е чудесен начин децата да запомнят един урок. Това е също толкова ефективен инструмент и при възрастните. Всъщност, добрите истории са един от най-добрите начини да предизвикаме действие.
Брандът за автомобили Subaru създава реклама, в която главният герой е куче. Изборът на това животно, разбира се, е на базата на проучване сред клиентите – оказва се, че домашният любимец на повече от 50% от тях е именно куче. С този ход компанията показва, че говори на езика на клиентите.

Какви са ценностите ви?
Зад какво застава бизнесът ви? Недейте просто да го казвате – покажете го! Проведено през 2017 г. проучване, свързано с корпоративната социална отговорност, показва, че 87% от респондентите са готови да купят един продукт, защото каузите, зад които застава, отговарят на вярванията им. Едно от първите неща, които правят добрите бранд стратези е да помогнат на клиентите си да установят какви са техните основни ценности. След това обмислят как биха повлияли на всеки аспект от бизнеса им – от назначенията, през маркетинга, до обслужването.

Бъдете хора
Обмислете как звучи и действа марката ви. Уверете се, че комуникирате ясно и имате позиция. Покажете, че има истински хора зад логото ви, че разбирате потребностите, страховете и вярванията на клиентите си. Ако не сте част от разговора, може да изпуснете страхотна възможност да се свържете с аудиторията. 
Преди всичко, бъдете постоянни и накарайте хората да ви се доверят. Именно доверието е в основата на емоционалната връзка, макар да изисква доста време, търпение и внимание.

По материал на Entrepreneur.com

Редактор: Габриела Беличовска

още от Маркетинг
15
Неделя
Декември