нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Брандовете все повече разчитат на инфлуенсъри

Shutterstock

Инфлуенсър маркетингът част ли е от плана ви за дигитален маркетинг за 2021 година? За много брандове със сигурност е заради новите платформи, които възникват, както и заради различните формати, които затрудняват придържането към най-новите трендове.

Това е особено вярно за TikTok, където се изискват специфични познания, свързани с аудиторията. Най-добрите рекламни кампании в платформата за кратки видеа по нейни собствени твърдения са тези, които са най-тясно приведени в съответствие с начина, по който редовните потребители се ангажират, пише Social Media Today.

За да научи повече за това как индустриите използват инфлуенсърите и как планират да подобрят стратегиите си тази година, платформата за инфлуенсър маркетинг Liniqia анкетира над 163 маркетолози и специалисти в агенции.

На първо място, това, което открива екипът, е, че по-голямата част от анкетираните дават знак, че опитват да увеличат бюджета си за инфлуенсър маркетинг за 2021 г., следвайки изживяванията си от миналата година.

„74% от маркетолозите, които знаеха как ще бъде разпределен бюджетът им за маркетинг през 2021 г., заявиха, че техните средства за инслуенсъри ще се увеличат“, пише в проучването. Това е значителен ръст спрямо година по-рано, когато по този показател са измерени 57%.

Данните предполагат, че повече брандове виждат резултатите от техните усилия в сферата на инфлуенсър маркетинга.

Това подчертава факта, че хората в социалните медии се свързват повече с други хора, отколкото директно с търговските марки, което е важене елемент при планирането на бюджета.

Linqia установява също, че микроинфлуенсърите – хората с последователи, вариращи от 5 хил. до 100 хил., са един от основните фокуси в кампаниите на брандовете.

Инфлуенсърите с по-малки аудитории са по-изгодни и имат по-силна връзка с общностите си, които са изградили чрез повече интеракции и директна ангажираност. Чрез тях, дори ако не достигате до възможно най-големите аудитории, може би все пак успявате да достигнете до най-доходоносните такива.

Повечето инфлуенсър кампании използват между 5 и 10 инфлуенсъри, което помага за по-ефективно разпространение на посланията.

Instagram остава платформа на фокус, но TikTok бележи значителен ръст в това отношение за период от 12 месеца.

 

Можете да прочетете пълния доклад на Linqia тук.

още от Маркетинг