Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Дигитален маркетинг по време на коронавирус

Pexels

В условията на криза имаме два избора за каналите си в дигиталното пространство – да запазим мълчание или възможно най-бързо да пренасочим активностите си в контекста на случващото се, така че да продължим да бъдем полезни на потребителите си. Сами се досещате кой е по-добрият вариант, нали? Не спирайте да говорите на аудиторията си, винаги ще има какво да ѝ кажете!

Дайте съвети

Покажете, че ви е грижа за потребителите и използвайте изградената си база от последователи, за да разпространите ценна информация, съвети и препоръки, свързани с възникналата криза.

В случая с COVID-19 например, можем да напомним за препоръките на Световната здравна организация за спазване на добра хигиена, както и за условията около въведеното извънредно положение в страната.

Предложете нещо интересно

За да облекчите последствията от кризата, можете да предложите на аудиторията си нещо забавно и интригуващо, което да я „откъсне“ от негативните мисли.

Организирайте онлайн активност, свързана с бизнеса ви. Редица организации вече го направиха, като театър „Възраждане“ със своите виртуални постановки, Софийската фотографска школа с безплатните си лекции по фотография и арт галерия „Париж“, която трансформира изцяло дейността си в дигиталното пространство.

Предизвикайте ги

Сега е най-подходящият момент да сплотите онлайн общността си. Направете потребителите повече от просто зрители на това, което имате да им покажете. Включете ги активно в нещо, в контекста на индустрията, в която оперирате.

Например ако имате фитнес, направете тренировка в реално време, която да накара хората да се раздвижат. Платформи като Instagram предоставят и инструменти, с помощта на които може да създадете цяла викторина на тема по избор, можете да включите и символична награда за най-добре представилите се.

Попитайте потребителите и за обратна връзка за продуктите или услугите, които предлагате – предвид факта, че разполагат с достатъчно време, вероятността да ви отговорят е по-голяма, а вие, от своя страна, пък имате достатъчно време да приложите някоя положителна промяна.

Експериментирайте

Няма предварително изпитан начин за предизвикателната ситуация, пред която сме изправени в момента, затова не се страхувайте да опитате нови неща, с които да ангажирате потребителите. Ако не ви допада някой от примерите по-горе, действайте на принципа проба-грешка и открийте онова, което истински ги вълнува.

още по темата
още от Маркетинг