Facebook планира да добави реклами в WhatsApp през 2019 г.

Facebook планира да добави реклами в WhatsApp през 2019 г.

Facebook планира да добави реклами в WhatsApp през 2019 г.

За четирите години откакто Facebook купи WhatsApp за 22 млрд. долара, приложението бе оставено свободно от реклами. Но това е на път да се промени през 2019 г., когато WhatsApp ще започне да показва таргетирани реклами в Status свойствата и също така ще предава маркетинг съобщения от бизнес клиенти.

Именно тази е една от причините за оттеглянето на съоснователя на WhatsApp Браян Актън напуснал WhatsApp подразделението през септември 2017-та година. Освен това, като друга причина за напускането му се посочва начинът по който Facebook се опитва да „сондира“ end-to-end криптирането на приложението.

От компанията на Зукърбърг твърдят, че съобщенията, които си обменят 1.5 млрд. потребители ще продължат да бъдат криптирани и „нямат планове това да се променя“.

Но това изявление няма значение. Специалисти по киберсигурността от Софтуерния университет посочиха, че дори с криптиране, все още е технически възможно за Facebook инженерите да извличат ключови думи от съобщенията на хората и да ги използват за да продължат да налагат в бъдеще планирания рекламен модел. Към момента единствените лични данни, които Facebook могат да извлекат от приложението е телефонния номер на потребителя.

По отношение на въпроса за криптирането бившият директор по сигурността във Facebook, Алекс Стамос заяви, че технологичните компании трябва да намерят устойчиви бизнес модели за професионални, end-to-end криптирани комуникации, съчетани с определен тип реклами (т.нар. „floated advertising“) като опция.

WhatsApp е приложение като всяко друго, изградено от код, който разработчиците могат да манипулират, както сметнат за уместно. Към настоящия момент кодът на WhatsApp е написан така, че да взема съобщение и да го изпраща криптирано, но няма техническа причина поради която кодът да не може най-напред да идентифицира определени ключови думи в сентенция, като „fishing“ или „birthday“, след което да ги изпрати към Facebook сървърите, откъдето да бъдат процедирани за рекламни цели, като в същото време криптираното съобщение потегля към крайния получател.

Автор: Георги Кацаров

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ