2018 г.: Глобалните рекламни инвестиции ще нараснат до близо $590 млрд.

2018 г.: Глобалните рекламни инвестиции ще нараснат до близо $590 млрд.

2018 г.: Глобалните рекламни инвестиции ще нараснат до близо $590 млрд.

Инвестициите в реклама по света ще имат ръст през 2018 г., прогнозира новият доклад на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network.

Увеличението в световен мащаб през 2018 г. ще бъде до 589.5 милиарда долара, очават експертите.

Прогнозата се основава на данни, получени от 59 държави. Докладът сочи ръстът на световните разходи за реклама да достигне до 3,6% в сравнение с 3,1 – през 2017 г.

Събитията през 2018 г., които ще стимулират растежа на рекламните разходи, са Зимните олимпийски и Параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.

На фона на този ръст обаче, още по-ясно се забелязва разликата в темпа на нарастване на медийните разходи на отделните пазари, посочват авторите. Германия, Индия и САЩ прогнозират увеличение на тези разходи, докато традиционно големи пазари като Китай, Русия и Великобритания очакват забавяне. Обединеното кралство е намалило наполовина прогнозата си за ръст - от 5,9%, на 2,9% за настоящата година, обосновавайки се с процеса по Брекзит и свиването на разходите на домакинствата. Това автоматично ще доведе до съкращаване на маркетинговите бюджети във Великобритания.

За България прогнозираният ръст на рекламните инвестиции за 2018 г. се очаква да е 3% на годишна база, като основният двигател за това остава телевизията, но с все по-нарастващ дял на дигиталната реклама, в частност мобилните и програматик решения, и социалните медии.

Прогнозите са за тройно увеличение в разходите, които компаниите ще направят за програматик и близо двойно - за инвестициите в мобилна реклама у нас през тази година. Това се отразява и на маркетинг инвестициите в социалните медии у нас за 2018 г., където се очаква разходите за мобилна реклама окончателно да детронират тази през десктоп.

В глобален план дигиталните медии вече са водещата медийна платформа в разпределението на разходите за реклама и през 2018 г. категорично изпреварват телевизията. За следвашите 12 месеца се предвижда инвестициите в дигитална реклама да "отхапят" над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет.

В България обаче делът на телевизията като дял от общите медийни инвестиции все още остава висок - около 55%.

„Последните прогнози за рекламните разходи показват пазари в трансформация, а не в рецесия. Предизвикателството, пред което се изправят компаниите днес, е да успеят да управляват своите марки в неравностойна икономическа среда, като същевременно се съобразяват с все по-развиващте се технологии и иновации. На много пазари именно иновациите в лицето на мобилните решения, гласовите активации и новите ad-tech играчи, са тези, които осигурят нови източници на растеж и тази тенденция ще продължи и през 2018 г.“, коментира Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network.

„Успехът в тази среда изисква единен поглед на глобално ниво, благодарение на подходящите платформи и системи, но също и гъвкавост и умения да работим с по-широка екосистема от технологии, която позволява да се фокусираме върху разбирането на потребителя, използването на данни за да достигнем реални хора, релевантността на кампаниите с крайна цел бизнес растеж“, продължава той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ