нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Харесва ви или не, инфлуенсърите няма да изчезнат скоро

Pexels

Терминът „инфлуенсър“ се третира едновременно и като добра, и като лоша титла, в зависимост от това кого питате. Стереотипните инфлуенсъри в социалните медии провокират потребителите с начина си на живот, безупречните снимки и чувството си за удовлетворение. И докато някои извръщат очи от тях, възходът им в рекламата е очевиден.

Според проучване на компанията за маркетингова прозрачност Cheq рекламирането с инфлуенсъри ще достигне 8.5 млрд. долара към края на 2019 година. Марките разчитат едновременно на потенциала на знаменитостите и на инфлуенсърите, за да постигнат своите интереси.

Неистината уби Instagram звездите

Когато хората си мислят за инфлуенсъри, обикновено си представят популярните, достигнали над 1 млн. последователя, или пък макро и средните инфлуенсъри със своите от 100 хил. до 1 млн. последователя. Техните имена имат огромно значение за света на маркетинга и могат да спечелят от няколко стотин до почти милиони долари само за една публикация. Разбираш, че са стигнали върха, когато създадат собствена линия продукти в дадена индустрия, освобождавайки се от това да разчитат само на платените партньорства.

Независимо колко добре изглежда всичко, една публикация в Instagram среща големи трудности в ангажирането на потребителите, предвид препълнения със спонсорства фийд.

Освен това, въпреки че микро и нано инфлуенсърите имат по-малко последователи, автентичността на тяхното съдържание може да донесе по-висок процент ангажирания и по-добра възвръщаемост на инвестициите за брандовете. Но както и по-големите акаунти, с времето тази автентичност си отива, принуждавайки бизнесът да преосмисля как да използва възможностите на дигиталните платформи.

Инфлуенсърите се адаптират към промените

От години за социалните платформи е стандарт да измерват и показват нашите ангажирания с генерираното потребителско съдържание. Колкото повече харесвания, преглеждания и реакции получи един спонсориран пост, толкова повече се увеличава неговото одобрение.

По-рано тази година Instagram премахна харесванията в някои региони на света, YouTube започна да показва с абревиатура броя последователи, а други платформи експериментират с премахването на някои свои инструменти. Основната цел е да се подпомогне грешното потребителско възприятие, че едно съдържание си струва да бъде споделено, ако се радва на повече харесвания от друго. Тази количествена мярка се появява в мрежата под няколко форми.

Въпреки че 2019-а е година на промяната, вероятно инлфуенсърите няма да изчезнат скоро. Има начини техният бизнес модел да се пренастрой и усъвършенства, в отговор на промените.

По материал на Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг