нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

„Кликни тук“: Част 1

Pexels

Рекламите в социалната мрежа Facebook са един от най-предпочитаните начини за промотиране на бизнеса в дигиталното пространство. Маркетологът и основател на агенцията Marketeer, Дан Тод, споделя 6 области, на които всеки трябва да наблегне, за да максимизира инвестициите си от спонсорираните постове, като накара хората да кликат върху тях.

Но, първо, да разгледаме как работят Facebook рекламите. Обикновено преминават през няколко етапа:

1. Рекламата започва да се показва на таргет аудиторията.

2. Хората започват да я виждат, защото привлича вниманието им, докато разглеждат съдържанието на началната си страница.

3. Някои от тях отделят време да разгледат и прочетат публикацията ви, както и да кликнат на оставения линк, ако има такъв. Обикновено това се асоциира с оферта или call-to-action бутон.

4. Отварят профила или уебсайта ви, за да получат повече информация.

5. Предприемат дейтвието, което искате от тях – абониране за нюзлетър, гледане на видео, регистрация за събитие, купуване на продукт и т.н.

Всеки от тези 5 етапа е от първостепенно значение за успеха на рекламите ви. Ако на един от тях се представите зле, това би имало ефект и върху следващите. Дори и всичко да е добре оптимизирано, резултатите могат да се понижат към 5-ия етап. Това е нормално.

Колко важни са кликовете

Ето приблизителните цифри, които може да очаквате на всяко ниво:

1. Рекламата ви се показва на 1000 души.

2. 200 я забелязват и прочитат.

3. Около 100 кликват върху нея.

4. 50 души разглеждат страницата ви.

5. 10 се съгласяват на офертата, която имате за тях.

Сега вижте как да се възползвате максимално от всеки клик.

Рекламодателят

Често хората се вглеждат в това кой е рекламодателят и ако попада в полето на интересите им, задържат вниманието си. Може да експериментирате по два начина в това отношение – с името и с имиджа, който това име е изградило.

След това го комбинирайте с друг бранд или добре позната личност, или пък определена индустрия. Например:

„Дан Тод, агенция Marketeer“

Някои хора може да знаят името ми, други – бранда ми. Някои от най-успешните бизнеси невинаги имат имена, които директно се свързват с това, което правят или предлагат. Да вземем Amazon за пример. Освен ако вече не сте запознати с тази компания и видите рекламодател с това име, какво бихте си помислили, след като името съвпада с това на популярна река в Южна Америка?

Текстът

Това е най-голямата част от рекламата и ще свърши най-много работа относно убеждаването на някой да кликне и да предприеме действие. Има 5 полета, които може да използвате:

1. Полето за основния текст – там обикновено се изписва най-много текст

2. Дисплейният линк – това поле не е задължително и в него се отбелязва уебстраницата, към която смятате да препращате потребителите

3. Заглавие – там има по-малко количество текст, но се появява с по-одебелен и оголемен шрифт

4. Описанието на нюзфийда – обичайно там също има малко текст, може да се използва като подзаглавие

5. Call-to-action бутонът

Изпробвайте всички, за да разберете къде са най-склонни да кликат вашите потребители.

Видеото

Хубавото е, че чрез тях можете да предадете на потребителя много повече информация, отколкото със статично изображение или карусел.

Като начало, трябва да установите колко дълъг клип трябва да направите. Проучете тенденциите сред аудиторията си и наблегнете на това първите секунди да са най-интригуващи.

След това пристъпете към заснемането. Тук имате няколко варианта – да купите готови видеа, да снимате свое собствено, да използвате анимация, кадри на продукта ви или всичко изброено.

Задължително обърнете внимание и на следните елементи:

  • Аудио – ще имате ли озвучител, с какъв тон и бързина ще говори, как би повлиял на аудиторията;
  • Музика – ще има ли фонова музика, какъв жанр и колко силна ще е тя;
  • Субтитри – необходими ли са, или не.

 

По материал на Medium.com

Очаквайте продължение!

още от Маркетинг