Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Маркетингът все по-рядко следва класическите правила

514

Нели Стефанова има дългогодишен опит в областта на маркетинга. Била е акаунт мениджър в агенция A Team. Повече от 5 години работи като бранд мениджър селективна парфюмерия в ексклузивния представител за България на аромати от групата Interparfums (Paul Smith, Montblanc, Burberry, Christian Lacroix, Van Cleef&Arpels, Abercrombie & Fitch, Boucheron). Била е бранд мениджър на марки като Cartier, Lolita Lempicka и Acqua di Parma (LVMH Group). Също и бизнес дивелъпмънт мениджър на марка грижа за кожата RoC (медицинска козметика) и марка BIOTEN. Бранд мениджър е на марката точени кори и тестени изделия "Белла" в най-големия производител в хранителния сектор у нас - "Белла България" АД.

Kакви маркетингови подходи се оказаха работещи в България през 2018 г.? Какви са модерните, класическите и нестандартните комуникационни методи рекламодателите да достигат пубиликата и да я убеждават тя да им гласува доверие? Как ще се промени маркетингът през следващата година? 

На тези и други въпроси дават отговор от практиката част от най-добрите маркетолози в България - победителите в конкурса BAAwards 2018 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). За трета поредна година стартирахме поредица от интервюта с отличените от БАР маркетингови експерти. Те работят в най-големите компании в България и споделят ноу-хау от кампаниите си.

Представяме ви Нели Стефанова, бранд мениджър в "Белла България". 

..........

- Г-жо Стефанова, в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на БАР получихте индивидуална награда "Нововъведение в продукт и повторно пускане на пазара". За каква кампания бяхте отличена? Как я изготвихте? До какви нови интересни изводи достигнахте за българската публика?

- Първо искам да кажа, че считам конкурса на БАР за много подходящ и мотивиращ за хората от нашия бранш. По същество това е състезание, което ти дава възможност да сравниш ефективността на проектите ти с колеги от други браншове. Журито е авторитетно и получаването на признание от  утвърдени професионалисти е голяма чест.

Отличената кампания "Фини кори, фини творби" е проект от изключително значение за "Белла България". С него постигнахме разширяване на пазарния дял на точени кори "Белла". Направихме сериозни анализи на всички компоненти – продукт, опаковка, дистрибуция, портфолио, стратегическа комуникация. Включихме специални потребителски проучвания, за да изследваме нагласите на крайните потребители.

За да задоволим в най-пълна степен очакванията на потребителите усъвършенствахме рецептурата за производство, модернизирахме опаковката на един толкова традиционен продукт, създадохме комуникация, която да акцентира върху творческия елемент и удоволствието при работа с точените кори. Предложихме "безкраен" брой рецепти на потребителите, с които да създадем нови поводи за употреба на продукта.

Предизвикателството пред нас беше да излезем от парадигмата, че "корите са само за баница", а да насочим потребителите и в други творчески посоки. С подкрепата на водещи в страната блогъри идеите ни бяха приети изключително топло от българската публика.

- Какво според вас различава погледа на българския потребител към продуктите от този на потребителя в чужбина? И, обратното, какво е общото? Има ли специфични нагласи и изисквания на женската аудитория в България?

- Има световни тенденции, които навлизат на нашия пазар. Такива са например премиумизацията на продуктите, разширяването на пазара за здравословни храни. Бизнесът в България следва да върви "ръка за ръка" с промените и тенденциите, които стават на международните пазари. Усетът към новите тенденции ни позволява да развиваме пазара в позитивна посока и  у нас.

Продължава на следващата страница.

Автор: Невена Любенова

още по темата
още от Маркетинг
18
Петък
Януари