Кой си ти?

Кой си ти?

Кой си ти?

Като маркетолози, случвало ли ви се е да се замислите някога каква е идеалната за вас позиция, какво ви привлича най-много в изпълнението на кампании онлайн, докъде искате да стигнете? Ако да, то вероятно трябва да установите какъв е вашият вид архетип в дигиталния маркетинг.

Какво е архетип?

Вероятно най-класическата, влиятелна и популярна дефиниция идва от Карл Юнг, пионер в съвременната психология. Той смята, че човешките индивиди са групирани и представени от 12 типа въплъщения или характери, базирани на личността. Те ни помагат да разберем значението на нашия „вътрешен свят“, където мечтите и емоциите формират пътя на нашето личностно развитие.

[[{"fid":"356023","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":630,"width":723,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Medium.com

Архетипите и маркетингът

Адаптация на работата на Юнг може да се забележи в много сфери на съвременното общество, включително и в маркетинга. Бранд архетипите са идеалният тип личност, който представлява корпоративни и продуктови брандове или техните таргет клиенти, или и двете. Това е много ефективен метод за по-добър анализ и подредба на индивидите, които купуват от вас.

Зад какво застава компанията, какви продукти символизира и т.н. са сред най-често задаваните въпроси, когато става дума за маркетинг архетипи. Това важи и за дигиталния свят, който вече не е нещо футуристично и далечно – той е нашето ежедневие.

12-те архетипа в дигиталния маркетинг

[[{"fid":"356024","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1210,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Източник: Medium.com

Заетите в дигиталния маркетинг могат да се класифицират според модела на Юнг в 12 групи. Вижте към коя приспадате вие.

Мастърът на данните

Всеки, който води и подкрепя екипа по отношение на всичко, свързано с данни, принадлежи към този архетип. То може да се разпознае по следните критерии:

  • Характерни черти: любопитство и описателност
  • Силни страни: аналитичност, педантичност
  • Слаби страни: уязвими на „аналитична парализа“

Технологът

Той разглежда всички инструменти и автоматизирани решения, които ускоряват маркетинг операциите.

  • Характерни черти: силни хардуер и софтуер познания
  • Силни страни: систематичност, ефективност
  • Слаби страни: невъзможност за мислене поради свръхзависимост от технологиите

Креативният гений

С него идеите и мисленето „извън кутията“ никога не свършват.

  • Характерни черти: приключенство, емоционалност, непредвидимост
  • Силни страни: гъвкавост и оригиналност
  • Слаби страни: вероятност да се откаже прекалено бързо, щом му стане скучно

Експериментаторът

Той разглеждат практическия аспект и стойността на идеите.

  • Характерни черти: логична мисъл и реализъм
  • Силни страни: организираност
  • Слаби страни: риск от тестване на интересни, но безполезни идеи

Копирайтърът

За него думите, фразите, изреченията са най-добрите оръжия.

  • Характерни черти: словесност, самонадеяност
  • Силни страни: убедителност, задълбоченост
  • Слаби страни: склонност към многословничене

Визуалният артист

Това може да е графичният дизайнер или аниматорът. Тяхната крайна цел е да разкажат една история визуално.

  • Характерни черти: въображение, стил
  • Силни страни: естетика, проницателност, педантичност
  • Слаби страни: чувствителност към безсмислена естетика без бизнес стойност

Иноваторът

Той е най-добрият приятел на промяната.

  • Характерни черти: визионерство, неконвенционалност
  • Силни страни: прогресивност, познание, многостранност
  • Слаби страни: ориентация към скъпи или разрушителни иновации

Оптимизаторът

Има способността да вземе най-доброто от една ситуация.

  • Характерни черти: педантичност, практичност, ориентация към процеса
  • Силни страни: ефективност, пъргавина
  • Слаби страни: уязвимост към свръхоптимизация

Мениджърът

Всеки екип има нужда от лидер. Той може да не е най-добрият експерт на техническо ниво, но да е знае най-добре как да координира усилията на екипа, за да приключи заданието.

  • Характерни черти: ориентация към целта, безмилостност, асертивност
  • Силни страни: проактивност, отговорност, устойчивост
  • Слаби страни: вероятност от прекалено висока заетост със собствената си работа, за сметка на тази на другите

Консултантът

Той също ръководи екипа, но на мисловно равнище. Той дава съведи, препоръчва стратегии и разглежда аспектите на дигиталния маркетинг.

  • Характерни черти: бъбривост, грижовност
  • Силни страни: експертност, подпомагане
  • Слаби страни: склонност към предаване на прекалено много информация, която не води до решение

Експертът на търсачките

Нито една маркетинг стратегия не може да бъде завършена без оптимизацията на ключовите думи.

  • Характерни черти: аналитичност, любознателност
  • Силни страни: добра организация, адаптация
  • Слаби страни: склонност към неестествени маркетинг послания

Психологът

Той гарантира, че кампаниите не само имат смисъл, но и резонират на аудиторията.

  • Характерни черти: емпатия, чувствителност, симпатия
  • Силни страни: аналитичност, добра мисъл
  • Слаби страни: склонност към интуитивно вземане на неаргументирани решения

По материал на Никлас Гоке в Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ