нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Кризисен маркетинг: Три бранда, ангажирани с пандемията

Кадър: YouTube/IKEA

Много брандове са добре запознати с кризисния мениджмънт, но продължителната несигурност около COVID-19 заради втората вълна и задаващата се трета такава е нещо ново за всички. В извънредните условия бизнесът се пита как да се справи с този безпрецедентен момент.

Отговорът на този въпрос може да е различен за всеки бранд, но много успяха да отговорят адекватно и да дадат на аудиториите причина да вярват, че ще се справим с кризата заедно. Ето три въздействащи начина, по които компаниите показаха ангажираността си по време на пандемията.

Внимание към притесненията на потребителите – McDonald’s

За да отговори директно на опасенията на потребителите относно опазването на здравето им, подразделението на McDonald’s във Филипините очерта новите предпазни мерки, които адаптира, като например задължителните проверки в телесната температура на служителите преди и след смените им. С видео президентът и главен изпълнителен директор Кенет Янг лично увери клиентите, че не би се поколебал да отмени каквато и да е активност в името на безопасността на хората.

 

Стъпка към решението – Ford

Като бранд, познат от повече от един век, Ford умее да запази дела си и в трудни времена. За да отбележи предизвикателствата на настоящия момент, автомобилният производител завъртя рекламите си около обяснения как се е справяла с предишни кризи – например чрез създаване на военно оборудване по време на Втората световна война. По този начин бе направена препратка към настоящето, в което бяха произведени медицински предпазни средства.

Обединяването на хората, докато са далеч – IKEA

Социалната дистанция и изолацията вкъщи отделиха хората – нещо, в което IKEA Испания видя възможност да промени перспективите, като приветства хората обратно в собствения им дом. Така брандът се стремеше да напомни на хората за стабилните светове, които вече са изградили – игрите с децата, хобитата, спокойствието с близките, докато обстановката отвъд стените на дома се променя.

Движението #YoMeQuedoEnCasa (в превод „оставам си вкъщи“) се ражда в уюта на домашната обстановка, която всеки преоткри през последните месеци.

 

По материал на Кристен Шипли и Аби Лоар за платформата Think With Google

още от Маркетинг