Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Личен подход и директна връзка - ето, това ще движи вече марките

Никол Богданова започва професионалния си път още като студент и за 8 години покрива основни аспекти на комуникационната сфера, начело с маркетинг, реклама, медии, ПР, продажби. За нея маркетингът не е просто работа, а истинско призвание и източник на вдъхновение, начин да се случва положителна промяна. Винаги се е възхищавала на подхода на Unilever за устойчиво развитие чрез брандовете на компанията глобално. Накрая професионалният път я отвежда именно там и сега отговаря за развитието на категории почистващи препарати и храни.

Какви маркетингови подходи се оказаха работещи в България през 2018 г.? Какви са модерните, класическите и нестандартните комуникационни методи рекламодателите да достигат пубиликата и да я убеждават тя да им гласува доверие? Как ще се промени маркетингът през следващата година? 

На тези и други въпроси дават отговор от практиката част от най-добрите маркетолози в България - победителите в конкурса BAAwards 2018 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). За трета поредна година стартираме поредица от интервюта с отличените от БАР маркетингови експерти. Те работят в най-големите компании в България и споделят ноу-хау от кампаниите си. Една от тях Никол Богданова. Тя отговаря за развитието на категории продукти на световния гигант Unilever в България. 

.........

- Г-жо Богданова, в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на БАР бяхте отличена с индивидуална награда в категорията "Активиране на бранд". За каква кампания получихте признание? Как я изготвихте? До какви нови интересни изводи достигнахте за българската публика?

- Получихме признание за кампанията на Unilever "Почисти и разкраси с Cif" – изключително модерна и различна активация, която носи и голяма добавена стойност за хората дългосрочно.

Отправна точка беше именно глобалната кауза на Cif като бранд, която излиза от рамката само на "почистването" и добавя елемента на "разкрасяването", на подобряването средата на хората. Защото красотата и чистотата реално ни правят щастливи.

Осъзнахме, че в ежедневието си често подминаваме занемарени градски места. Те са били част от градската ни култура, а днес са "шедьоври" на грозното и мръсното. Така Cif се зае да внесе промяна, да превърне мръсното в чисто и грозното в красиво. Придадохме нов живот на 4 занемарени кътчета в България, избрани от българските потребители, и ги превърнахме в "градски шедьоври".

Вече е съвсем видно, че българската публика се развива заедно с бранша. Очакванията се повишават, стандартните подходи не грабват вниманието и не дават същите резултати. Също така, българските потребители вече забелязват и оценяват, когато дадена кампания има добавена стойност и не е чиста адаптация.

Искрено сме благодарни за тази награда, не просто заради статуетката, а заради смисъла зад нея – истинско признание, че сме създали нещо наистина смислено и всичките усилия са си стрували. Още по-мотивирани сме да случваме промяната и да подобряваме средата на хората чрез нашите страхотни брандове.

- Какво отличи маркетинга в България през 2018 г.? Какви нови техники започнахте да използвате? Какво е вече остаряло и отживяло? Изненада ли ви нещо специфично?

- Мисля, че лека-полека настигаме тенденциите в развитите пазари за нетрадиционни подходи и осигуряване на добавена стойност за потребителя. Маркетинг професионалистите стават по-смели и находчиви, опитвайки се да са в крак с изключително динамичната среда. Всичко това е страхотно!

Ние се стараем да поемаме повече рискове. Например категорията на почистващите препарати е сравнително консервативна, с доста стандартна комуникация и не особено впечатляващ подход към потребителя. Искахме да ангажираме и по-млада и модерна аудитория, както и повече мъже. Поколението на т.нар. милениали бяха наш основен фокус – нестандартен подход за почистващ бранд. Отворени, пътуващи и активни, милениалите ценят красивото и естетичното. Отворени са към каузи и търсят промяна, добавена стойност. Мисля, че успяхме да ги ангажираме и рискът си струваше.

Продължава на следващата страница.

Автор: Невена Любенова

още по темата
още от Маркетинг
20
Сряда
Ноември