Марките, които ще владеят света в края на 21 век

Марките, които ще владеят света в края на 21 век

Марките, които ще владеят света в края на 21 век

Не една и две класации са правени по темата за марките, които ще изчезнат следващата година и компаниите, които ще доминират десетилетието. Преди време обаче американското списание Advertising Age смело се впусна в анализ с леко намигване към аудиторията, който съдържа прогноза за още по-напред във времето. То представи прогноза за марките, които ще бъдат най-влиятелни през 2090 г. 

Кой ще бъдат те? В есе изданието посочват следното:

Beeber

Трудно е да се повярва, но през 2090 г. тийнейджърският поп идол Джъстин Бийбър ще бъде на 96-годишна възраст. Тогава той би бил същинска жива икона и музикална легенда. Всепризнат факт е, че певецът стана международна звезда на 15 години. През 2011 г. 78% от споделните новини в Twitter са били свързани с него. През 2012 г. този брой нарасва до 98%.

Google Earth

Футуристична прогноза за развитието на Google гласи, че компанията ще продължава да работи основно като интернет търсачка с офиси, пълни с обемисти компютри. След това обаче тя може да реши да купи част от територията на Орегон, щата Вашингтон, или пък земи в Бразилия, Индонезия и Гърция, за да има къде да изгради нови офиси. До 2030 г. колективната сила на потребителите на Google може да стигне дотам, че чрез нервната си система те да могат да се свързват, сформирайки голям и жив интернет „облак”. Може би дори ще се предават на хората маркетингови съобщения на подсъзнателно ниво. 

Продължава на страница 2 и 3. 

American Apparel

През 2010 г. American Apparel бе сравнително малък производител на облекла, известен най-вече със скандалните си рекламни кампании със сексуален подтекст. И днес е такъв. Но ако проституцията в някои американски щати се легализира, каквито предложения са се дебатирали, нейните продажби ще скочат и тя ще стане много важен играч на пазара, шегуват се авторите.  

FoxXe

Коя е тази марка? Тя може да се получи след множество сливания и придобивания между големите американски брандове. Например, ако General Electric стане  P&GE след сливане с Procter & Gamble през... 2064 г. Това би бил най-големият индустриален конгломерат. Той може да купи телевизия NBC. В същото време News Corp. може да купи телевизия Fox News. И така от всички тези имена да се получи единен бранд съчетание на големите имена от миналото. 

The Huffington Gawker

Мнозина мислят, че Хафингтън Гаукър е истински човек като Джони Уокър например. Всъщност този бранд може да се състои от две имена, популярни днес - Ариана Хъфингтън и Gawker Media. Huffington Gawker или друга подобна производна компания в далечното бъдеще би била лидер в бизнеса на обмяна на коментари и мнения за стоки и услуги.

McDisney

Тук идеята за сливането е същата. Това са веригата за бързо хранене McDonald's и конгломератът за развлечения Disney. "През 2020 г. McDonald's ще направи проучване сред клиентите си, от което ще излезе, че клоунът – запазена марка на фирмата, е прекалено стряскащ за децата. През 2024 г. ще започне сътрудничеството на веригата за храни с Disney. Заедно те ще създадат „бамбибургер”, пишат авторите. 

Soulbook

Коя е тя? Някога, преди 2090 г., Soulbook е била Facebook – сравнително проста социална мрежа, доста популярна въпреки недостатъците си. В един момент обаче хилядите приятелства в мрежата са започнали да тежат на потребителите. Ето защо Facebook е купила технология, с която свързва хората помежду им само на базата на техните интереси и същинска човека същност. Нещо като уредените бракове. Оттам идва и името на компанията Soulbook - една може би бъдеща марка.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ