нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Милениъли? А може би сте в друга група...

Снимка: Shutterstock

От години в маркетинговата и пазарна литература потребителите са разделяни по възраст на бейби бумъри, поколение X, поколение Y или или т.нар. милениъли и поколение Z. Но част от активната група на поколението Y, която сега представлява голям интерес за маркетинга, често не се чувства принадлежаща на Y особеностите, описвани от автори и наблюдатели.

Оказва се, че може да се каже, че има подгрупа или поколение на хората между X и Y, която се отличава със свои еднакви отличителни черти, посочва материал в британския "Гардиън". Това е групата на т.нар. зениъли (Xennials)

Става дума за хората, родени между 1977 и 1985 г. 

Названието на това микропоколение е обявено още през 2014 г. от Сара Станхорб, в изданието Good Magazine. Наскоро обаче започна да му се обръща отново внимание, при обхващащата тази демография носталгия по неща от миналото като старите телефони с шайби или касетите за касетофони. Речникът Merriam-Webster дори определи думата "xennial" като една от важните модерни думи, които да следим. 

Какви са особеностите на това поколение? 

В Щатите го наричат "Oregon Trail Generation", по името на популярна компютърна игра, която е играло по време на израстването си.

Това е първото поколение в Америка, пораснало с домашните компютри и имало достъп до интернет. Днес се чувства в естествената си среда в социалните мрежи, въпреки че е израснало без Facebook, Twitter или MySpace.

Мнозина от тази група не са имали собствен джиесем преди 20-годишна възраст. Викали са приятелите си лично по домовете, докато са били деца. Разговаряли са за случващото се първо с родителите си. 

Когато преминават 20-годишна възраст, музикалната индустрия се променя напълно. Започват да свалят песни от мрежата, вместо да купуват касети. 

Т.нар зениъли не са така цинични като стереотипния принадлежащ на поколението X човек и не са толкова големи оптимисти като един милениъл. 

Едни от най-лошо засегнатите са от финансовата криза. В САЩ имат големи студентски кредити, по света страдат от липсата на подходяща за тях работа и от други фактори. 

И още: Спомнят си с усмивка за "New Kids on the Block". 

още от Маркетинг