Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Мълчанието, което не е злато

Pexels

Маркетингът в социалните платформи е изключително възнаграждаваща стратегия, но и много променлива. Един страхотен пост, публикуван в подходящия момент, може да стане вирусен и да ви донесе много нови последователи и посещения. От друга страна, един недобре подбран статус, може незабавно да „изгони“ и най-лоялните ви последователи, а вие да попаднете в положение на възстановяване на щети.

Ето кои са четирите най-фатални грешки онлайн, способни да предизвикат хаос и да забавят растежа ви.

Обидни материали

Случва се брандовете да обидят чувствителни аудитории, което да повлияе и на основните им такива. От това несъмнено страда репутацията, а причините, поради които се случва, най-често са две: постът е направен грешно или хората зад него не са вярвали, че може да е обиден. Така или иначе ситуацията може да бъде овладяна.

Като пример ще дадем един туит на американската марка Airway’s от 2014 година. В отговор до потребител екипът погрешно изпраща порнографска снимка и осъзнава грешката си едва час по-късно. След този инцидент бе установено, че линкът към съдържанието е бил копиран от друг туит на един от последователите на бранда.

Затова е необходимо винаги да проверяваме неколкократно това, което сме напът да публикуваме.

Грешна интерпретация

Използването на един тренд по неподходящ начин може да удари положението на бранда в публичното пространство. Преди година компанията DiGiorno Pizza смяташе, че е забавно да рекламираш пица чрез хаштага WhyIStayed („защо останах“), без въобще да осъзнава, че чрез същия този хаштаг хората се обявяват против домашното насилие на територията на САЩ. Хиляди ядосани потребители засипаха профилите на бранда с обидни коментари и въпреки че екипът се извини по-късно, претърпя продължителен негативизъм.

Игнориране на обратната връзка

Последователите в социалните мрежи не крият какво харесват и какво – не. Дори и да не го казват директно, ще го покажат с действията си, например един много харесван пост ще бъде споделян и коментиран многократно, докато тези, които остават извън полезрението на потребителите, очевидно имат някакъв проблем. Игнорирането от тяхна страна е една от индикациите, че нещо не ми харесва.

Обръщайте внимание на това кои постове работят във ваша полза и преформулирайте стратегията си спрямо тях. В крайна сметка, не целите ли да удовлетворите аудиторията си?

Мълчанието

Най-лошото, което може да направите, всъщност е да бездействате. За да изградите стабилна и лоялна аудитория, трябва да сте постоянни в публикуването онлайн. В противен случай, в така или иначе огромния информационен поток, потребителите ще забравят бързо за вас. Внимавайте за тези грешки, когато планирате, изпълнявате и прераглеждате стратегиите си за социалните мрежи. Накратко – винаги проучвайте преди публикуване и винаги помнете характеристиките на аудиторията си. Тези две неща ще ви помогнат да избегнете потенциалните фалове.

По материал на Medium.com

още по темата
още от Маркетинг