Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Маркетинг моделът на кафе филтъра

Pexels

Този процес е важен, защото не всички посетители, които гледат уебсайта ви, незабавно стават ваши клиенти. Всъщност това се случва при едва 2% от тях. Само един на всеки 50 души ще купи от вас незабавно. Останалите взаимодействат с бизнеса ви средно 5 пъти преди да вземат решение за покупката.

Това е така, защото потенциалните ни потребители искат да научат повече за нас и за това дали продуктът ни им приляга. Те искат да се убедят, че останалите хора, които са си го купили, имат положителни изживявания.

От ранна възраст сме научени да сме подозрителни, когато става дума за финансови въпроси. Следователно, нашите клиенти трябва да получат възможността да си изградят доверие към вас. Ваша е задачата да преминете заедно с тях по този път, да премахнете всички съмнения и резервираност. Този процес ще донесе продажби.

Моделът на кафе филтъра

Да си представим, че имаме кана с кафе с пластмасов филтър, който е стар и има пукнатини. Това означава, че ако излеете топла вода отгоре, ще получите малко по-малко кафе отдолу. То все още е вкусно, но голяма част от горещата вода изтича през пукнатините.

Пренасяйки това в онлайн продажбите, би означавало, че непознатите са най-отгоре, а настоящите потребители – най-отдолу.

Източник: Франц Зауерщайн

Този кафе филтър може да се раздели на няколко фази. Непознатите са тези, които все още не са имали контакт с бранда ви и вероятно дори не знаят, че съществува. После обаче те се превръщат в посетители на уебсайта ви, а постепенно достигат и до нивото на заинтересовани от вашите продукти, когато вече ви имат доверие.

Накрая превръщаме в редовни клиенти тези хора, като им продадем подходящи за тях продукти, които улесняват живота им и решават техен проблем. Когато са достатъчно удовлетворени от вас, потребителите могат да станат евангелисти – тези, които споделят с приятели и познати за вас.

Всяка отделна фаза си има предварителна цел. Във всяка една от тях например посетителят трябва да направи нещо различно, за да продължи напред. Този факт не е ясен за него, но е ясен за вас. Знаейки това, можете да го водите напред към осъществяването на продажбата.

Този модел ще ви помогне да запълните празнините в тактиките си, да приложите нови такива, както и да премахнете онова, което не работи за вас. Прилагайте го колкото е нужно, докато не превърнете непознатите в клиенти.

Франц Зауерщайн за Medium.com

още от Маркетинг