Затвори

Наградите БАР: Маркетинг технологиите ще променят пазара

Емил Вучков. Снимка: Личен архив

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Емил Вучков от Некст Консулт е следващият гост в рубриката. Той и неговият екип спечелиха златната награда при комуникационните агенции в категория „Иновация в продукт или услуга“.

–Г-н Вучков, на какво заложихте, за да спечелите доверието на рекламодателя? Удовлетворихте ли очакванията на потребителите му? Как по-точно се трансформира бизнесът?

– „Некст Консулт“ не е маркетинг или рекламна агенция. Ние сме консултантска и технологична компания. За нас винаги във всеки проект водещ е бизнеса и как този проект ще подобри печалбата и ще направи компанията по успешна. С Ролпласт сме работили в годините за подобрение на различни сфери от техния бизнес, и не беше трудно да ги убедим, че е важно да направят дигитална трансформация предвид променените навици на потребителите, желанието на компанията да излезе на външни пазари, фактът, че много конкуренти вече са поели по този път.

За това дали сме отговорили на очакванията на потребителите говорят резултатите от нашия проект:

  • Трикратно увеличение на посетителите
  • Възможността да се проследи броя изпратени запитвания за всеки конкретен продукт от конкретна държава или езикова версия на сайта.
  • По-обстоен поглед върху конкретните запитвания, Ролпласт вече могат да ги адресират в рамките на минути, като по този начин пестят време на клиента и му предлагат възможно най-адекватното решение, било то чрез оферта, обаждане или просто отговор на въпроса.
  • Балансираният от различните дигитални канали, а не само от Фейсбук или от платена реклама, което помага да са добре представени и видими.
  • Над 150 запитвания средномесечно през уебсайта (спрямо 0 преди това)

За компания със слабо дигитално присъствие и активности до този момент, смятаме, че трансформацията бе бърза и успешна.

–Еднакво ли се възприемат едни и същи иновативни подходи на различните пазари? Трябва ли да сме гъвкави?

–Гъвкавостта в съвременния маркетинг не се отнася до това да се ползват различни канали или подходи за различните пазари, или дори групи клиенти, а да се управляват гъвкаво персонализирани клиентски пътешествия. Всеки един клиент има свое уникално пътешествие, част от което е вашият бранд или продукт. На всяка една стъпка от това пътешествие този клиент има определени предпочитания, очаквания, на които компанията трябва да се стреми да отговори максимално адекватно, персонализирано и в реално време. Ако постигнете това, конкретният пазар няма значение. Може да работите на всички пазари, и то успешно.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

още по темата
още от Маркетинг