Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Наградите на БАР: „Планета или пластмаса?“ – кампанията, която обръща нагласи

Милена Филчева се присъединява към FOX Networks Group България като пиар мениджър през 2010 г. Скоро поема изпълнението на маркетинговата стратегията на медийната група. Отговаря за изграждането и налагането на телевизионните брандове National Geographic, Fox, Fox Life, Fox Crime, 24 Kitchen, ръководи развитието на сайтовете, апликациите и публичните комуникации на компанията в България, Хърватия, Сърбия и Словения.  

Професионалния си опит трупа изцяло в медийния бизнес. Работи в новинарските отдели на Нова ТВ, БНР и БиТиВи. Специализира Документалистика в BBC, САЩ, Белгия, Франция и  дигитален маркетинг в DMI of Ireland, носител е на редица отличия за комуникационни кампании на PromaxBDA Europe, EFFIE, BAPRA, BAAwards и др. Член е на Европейската асоциация на комуникационните директори.      

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ви представяме 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Милена Филчева, маркетинг и пиар директор на Fox Networks Group за Балканите, е следващият гост в рубриката. Тя и нейният екип спечелиха златната награда при рекламодателите в категория „Бранд активационна кампания за постигане на цел, свързана с корпоративната социална отговорност“.

Г-жо Филчева, Вашата кампания е посветена на един от най-болните проблеми на планетата – замърсяването с пластмаса. Как възприеха кампанията Ви потребителите и по-специално екоактивистите?

– Кампанията на National Geographic „Планета или пластмаса?“ не е насочена към екоактивистите. Те познават добре проблема и имат лична отговорност към всекидневното ограничаване на употребата на пластмасови изделия, разделното събиране на отпадъци и рециклирането. Нашата цел е да спечелим за каузата всеки, който пазарува, поръчва готова храна, посяга или предлага напитка със сламка, с други думи – всички.

В началото и в края на нашата образователна кампания, с интернет проучване проверихме нагласите на хората между 15 и 54 години. От септември 2018 г. до април 2019 г. се оказа, че 79% от интернет потребителите в тази възрастова група са чули или вече добре познават кампанията „Планета или пластмаса?“. 92% заявяват, че са загрижени за замърсяването с пластмаса, а 81% от анкетираните твърдят, че се опитват да ограничат употребата на пластмасови изделия за еднократна употреба в ежедневието си. Единствено обаче, когато намеренията и заявената съпричастност се превърнат в реални действия, проблемът истински ще се ограничи. Целта на „Планета или пластмаса?“ в световен мащаб е да информира и да провокира действие, за да предотврати попадането на 1 милиард пластмасови предмета в Океана.

За да убедим българите да бъдат съпричастни, заложихме именно на личния пример, ангажирайки както служителите, така и популярни посланици, и мрежа от медийни, корпоративни и други партньори със сходни възгледи.  

Бих искала да спомена няколко енергични и отдадени на каузата хора като Магдалена Малеева и Юлиан Вергов, които станаха посланици на кампанията,  Еленко Еленков и Спортен клуб „Бегач“, които организираха Plastic free run по време на 10-километровия полумаратон край столичното езеро Панчарево на 21-ви април 2019 г., Илияна Стоилова и  WIND2WIN, с които чистихме плажа на Ропотамо, екологично сдружение „За земята” и Greenpeacе, които също ни партнираха.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

още по темата
още от Маркетинг
16
Понеделник
Декември