Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Наградите БАР: Рекламата е най-бързият убиец на лошите продукти

От ляво надясно: Копирайтърът Светослава Хараламбова, управляващият директор Георги Пергелов, графичният дизайнер Александра Деспотова и акаунт директорът Валентина Илиева са част от екипа на маркетинговата агенция Red Lion, част от Publicis Groupe България.

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Светослава Хараламбова, Георги Пергелов, Александра Деспотова и Валентина Илиева от Red Lion са следващите гости в нашата рубрика. Те спечелиха златната награда в категория „Пускане на пазара на нов продукт или услуга“ при комуникационните агенции.

–Какви предизвикателства срещнахте при лансирането на продукта? От какво най-много зависеше той да бъде възприет добре от публиката и да започне да носи печалба на рекламодателя?

Г. П.: От подхода, през това кой да бъде нашият посланик, до същинската реализация – всяка стъпка беше предизвикателна.

В. И.: С Нованайт клиентът ни възложи амбициозната задача да разработим локален криейтив, който да бъде на международно ниво. Решихме да заложим на популярна личност с позитивен имидж и да изградим образа на новия бранд с нейна помощ. Най-голямото предизвикателство, което стоеше пред нас, беше спецификата на фармацевтичния пазар в България и огромният брой конкурентни продукти, с които трябваше да се преборим. 

А. Д.: Основното предизвикателство беше да изберем правилния подход към продукта и представянето на най-силните му качества. Добрите резултати са в пряка зависимост от доброто представяне и изграждането на доверие у потребителите.  

С. Х.: Най-голямото предизвикателство беше да намерим правилния подход, за да разкажем за един сериозен проблем (безсънието) и за едно сериозно хапче (Нованайт), но без да бъдем отегчителни. Овцете ни се притекоха на помощ.

–Заложихте ли на традиционните медии за промотирането на продукта? Ако изключите от стратегията си дигиталното пространство, можете ли да получите задоволителни резултати? Доколко е важна в това отношение спецификата на продукта?

А. Д.: Използвахме всички налични канали за комуникация. Съвременният рекламен свят не трябва да изключва нито една възможност, която му се предоставя.  

В. И.: При промотирането на Нованайт се постарахме да обхванем възможно най-много канали. Заложихме както на традиционните, така и на нетрадиционните медии, за да достигнем до максимален брой потребители и да им помогнем да решат проблемите си със съня. А колкото до дигиталните медии, те се превърнаха в почти задължителен елемент от всяка кампания, която има претенции да бъде успешна. Смятаме, че когато идеята е добра и екипът (агенция – клиент) работи в синхрон, спецификите на който и да е било продукт могат да бъдат превърнати в основно негово предимство. 

С. Х.: Повечето българи са малко или много традиционалисти. Затова ползвахме и масовите канали за налагане на продукта. Телевизионната реклама с Юлиан Вергов, който не може да заспи и брои овце, стана изключително позната и помогна на новия продукт да се лансира по-лесно и бързо от очакваното. С онлайн рекламите достигнахме и до потребителите, които не гледат телевизия.

Г. П.: В конкретния случай дигиталната комуникация беше и е задължителна. Но те (дигиталните канали) не са новата манна небесна и дават различен резултат при различните типове стоки и услуги. Ролята на агенциите е да консултират и помагат на клиентите да влагат парите си по най-добрия начин.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

още по темата
още от Маркетинг
15
Неделя
Декември