Затвори

Студентският проект, който спечели журито на БАР

Студентският отбор на УНСС е представен от възпитаници на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“. Обединява ги страстта към маркетинга и вярата в доброто образование. Студентите вече са поели по своя професионален път и имат принос за развитието на известни брандове. Марина Тодорова е изследовател в „Прагматика“. Камелия Бесова е част от екип Финансови услуги, направление Маркетинг в „А1 България“. Александър Топалов е анализатор в „GemSeek“. Чавдар Атанасов е част от маркетинговия екип на “Rakuten Viber CEE (Central and Eastern Europe)“. Ръководител на екипа е гл. ас. д-р Борислава Стоименова с научни интереси в областта на маркетинговото планиране, управлението на взаимоотношенията с клиенти и визуалните комуникации.

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Следващите гости в рубриката са група студенти от УНСС – Марина Тодорова, Камелия Бесова, Александър Топалов и Чавдар Атанасов, които под ръководството на гл. ас. д-р Борислава Стоименова се включиха в специалната категория за студенти. Тяхната задача бе да разработят проект на тема „Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория“, а съвместно разработената идея им донесе златната награда.

–Г-жо Стоименова, какво Ви мотивира да участвате в конкурса? Какъв продукт представихте?

–Мотивацията ни за участие идва от идеята на самия конкурс да насърчава младите хора в процеса на тяхното личностно и професионално израстване. Виждаме в BAAwards сериозна платформа, която обединява образованието и бизнеса в стремежа към изграждане на по-добра пазарна среда и отношения.

Продуктът, който представихме, е мобилно приложение за доставка на храна от детски кухни. Кръстихме го Casserole, което, буквално преведено, означава касерола – дълбок съд за готвене. Водени бяхме от желанието да създадем продукт, който обслужва пазарен сегмент с незадоволени потребности. Проучихме пазара на Take Away приложенията и установихме наличие на потенциал сред родителите с малки деца. Изследвахме този пазар и ползвахме резултатите, за да си поставим ясни цели, да изведем ключовите функционалности и предимства на мобилното приложение и да развием цялостна концепция за налагане на Casserole на пазара.

–Има ли вероятност от студентски проект продуктът да стане реалност? Готови ли сте да опитате?

–Вероятността продуктът от студентския проект да стане реалност съществува. Основание за това очакване ни дават интересът от страна на родителите, които участваха в проучването, високата оценка на елитното жури в конкурса и подкрепата на много хора от бизнеса. Въпросът дали ще успеем да реализираме проекта на практика все още е отворен. Имаме готовност да опитаме при наличие на инвестиционни намерения и подходяща програма за подпомагане на стартиращ бизнес.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

още от Маркетинг