Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

„Натисни тук“...

Pexels

Изграждането на доверие е деликатен процес, когато става дума за маркетинг и продажби. По пътя към финализирането на сделката обаче има няколко фрази, които могат тихо да я провалят и да объркат плановете ви.

Натисни тук

Бутони като „натисни тук“ и „абонирайте се“ вече са истински клишета, част от общия пейзаж. Те се използват на почти всеки уебсайт, създаван след 1995 година. Разбира се, подобни призиви за действие са изключително необходими за бизнеса, но очаквате ли да изпъкнете с тези изтъркани фрази?

Какво да направите?

Поставете се в обувките на едно досадно 7-годишно дете за момент и си задайте въпроса „Защо?“. Ето пример.

„Натиснете тук“

„Но защо? За да получите безплатен наръчник.“ Чудесно, значи перфектният CTA бутон би бил:

„Получи безплатен наръчник“

„Но защо? За да натрупаш стойностен опит“. Чудесно, значи перфектният CTA бутон би бил:

„Натрупай стойностен опит“

„Но защо имам нужда от него? За да започнеш да финализираш повече сделки“.

Ето как само с няколко стъпки можете да стигнете до заключението кой е най-подходящият бутон за вас.

Съжалявам за директната оферта

Ако наистина съжалявате, какво правите? Не се извинявайте за това, че си вършите работата. Да позволите на потенциалните си клиенти да разберат, че не сте достатъчно уверени да се свържете с тях е голяма грешка, която подсказва, че са склонни да изгубят интерес още преди да им разкажете за офертата си.

Какво да направите?

Започнете искрено, казвайки: „Не сме си говорили преди“ или нещо подобно. След това разкажете каква е причината за обаждането ви и задайте въпрос, на който човекът от среща би бил склонен да отговори, например: „Интересувате ли се от офертата ми, ако тя би ви донесла (опишете определена добавена стойност)?“ – това е лесен и бърз начин да започнете дискусията по същество, но без да звучите скучно.

Мерси, че ми вдигна телефона

Това показва добри намерения, но ви кара да изглеждате слаби в очите на клиента/партньора. Да благодарите на някой, че ви е вдигнал на телефона звучи сякаш ви е направил огрмона услуга. В продажбите и маркетинга трябва да има определен баланс между двете страни. Не го нарушавайте.

Какво да направите?

Не трябва да се държите грубо, само за да дадете на хората да разберат, че можете и без тях. Трябва да накарате потенциалния клиент да се чувства оценен, но не прекалено много, както и да го накарате да осъзнае, че брандът ви има определени ценности и принципи. Обяснете колко доволни сте от разговора ви, но без да прекрачвате границата.

Жаргон и сложни думи

Каквото и да правите, избягвайте тези две неща. Има всеобщо разбиране, че употребата на големи и сложни думи ви кара да звучите по-интелигентно. Всъщност само ви кара да звучите сякаш постоянно опитвате да впечатлите хората и да ги замаяте с нерелевантните думи, които вероятно никога не са чували.

Какво да направите?

Не усложнявайте нещата излишно. Както много правилно е казал американският писател Марк Твен, „не използвайте дума за 5 долара, ако ще ви свърши работа такава за 50 цента“. Придържайте се към семплия език, независимо дали пишете имейли или говорите по телефона. Логично е, че колкото по-разбираемо обяснявате, толкова повече ще срещате разбиране.

По материал на Medium.com

още от Маркетинг