Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Говорете им в числа

Pexels

Когато изпращате материали на журналисти, най-важната част е заглавието ви. Ако то не грабне интереса им, вероятно няма да прочетат това, което имате да им кажете по-нататък, а това ще означава, че всичкото време и енергия, отделени за написаното от вас, са просто изгубени. Наред с това е важно и какво ще напишете в полето „Тема“ на имейла си. Обикновено то съвпада със заглавието на прикачените материали и трябва да обобщи какво е съдържанието.

Журналистите обаче получават десетки имейли ежедневно, затова е много важно да се отличите от тълпата. За Entrepreneur.com основателката на Get Free Publicity Today, Шарън Болт, споделя как да трансформирате заглавията си, за да постигнете по-добра ефективност.

Използвайте числа

Журналистите искат да информират аудиторията си, така че им харесват заглавия, обещаващи страхотно и лесносмилаемо съдържание, като например „6-те стъпки към усъвършенстването на уменията ви за работа с Facebook“ и др.

Използвайте статистика

Статистиката от надеждни източници е един от начините един факт да бъде аргументиран. С тях журналистите изграждат по-добро доверие и обясняват по-добре гледните точки.

Използвайте конструкцията „Как да...“

Да обяснявате „как да“ направят нещо е един от начините да привлечете читателите на една медия. Например „Как да напишете нещо, което хората да прочетат“ е много по-грабващо от „Писане на ангажиращо съдържание“. От подобни атрактивни заглавия се интересуват и самите журналисти – те често следят за добри източници на информация по развлекателни теми.

Задавайте въпроси

Да зададете въпрос още със заглавието е интригуващо, например: „Лидерството: Как да научите хората да говорят, така че другите да ги слушат?“. Това ще накара хората да кликнат върху имейла ви, за да видят какъв е отговорът на въпроса, следователно ще задържите вниманието им за известно време.

Използвайте прилагателни имена

Описателните думи тотално трансформират заглавието. Да вземем за пример следното: „7 неща, в които успешните хора вярват“ – звучи добре, но ето как изглежда, ако добавим и прилагателно име: „7 велики неща, в които успешните хора вярват“. Виждате ли разликата от добавянето на само една дума? Внимавайте обаче да не прекалявате.

Комбинирайте две теми, които рядко стоят заедно

Комбинирането на две разнородни теми също ще ви отличи, например: „Как това, че имате куче може да увеличи последователите ви онлайн“. Имайте предвид, че ако заложите на този подход, трябва да имате някакво доказателство, че двете теми са свързани – проучванията и статистиките ще ви свършат добра работа.

И най-важното – не забравяйте, че заглавието и темата на имейла ви трябва да са обвързани със съдържанието на материалите ви. В противен случай рискувате да бъдете игнорирани.

Редактор: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг