Неуспешният ребрандинг на Facebook

Неуспешният ребрандинг на Facebook

Неуспешният ребрандинг на Facebook

След множество слухове за промяна в края на октомври Facebook официално обяви, че променя името на корпорацията си на Meta, като социалните мрежи Facebook, Instagram и WhatsApp ще запазят имената си.

Промяната се позиционира като начин за разширяване на компанията отвъд сферата на социалните мрежи и прякото ѝ свързване само с тях. Наистина би било много странно, ако Марк Зукърбърг не се надяваше, че ребрандирането може да намали разгорещените събития около компанията, която напоследък претърпя масов срив както технически, така и репутационно.

Проблемите с ребрандирането е, че почти винаги е загуба на време. Това важи и при опита на Google да се ребрандира като Alphabet. Въпреки че финансовите отчети използват новото име, то просто не е издържано в реалния живот, където всички все още използват името Google и вероятно ще продължат да го правят.

В най-лошия случай един процес на ребрандиране може да се окаже рекламно бедствие. Някои просто се сриват.

Netflix с името си Qwikster. Компанията поискала да отдели бизнеса си с наем на DVD и от този на стрийминг услугата си. Провалила се.

Pizza Hut с името си The Hut. Брандът искал да приготвя повече от просто пица. “Hut” обаче означава колиба/барака. Кой би искал да отиде там, за да яде?

Radio Shack с името си The Shack. Аналогично на “The Hut”, думата “shack” също означава колиба/барака…

Други ребранди пък са просто безсмислени.

От Dunkin’ Donuts към Dunkin’. Всеки, който види “Dunkin’” пред някой магазин за донати, просто ще помисли, че някой е съсипал надписа.

От Xerox към Xerox: The Document Company. Компанията прекара десетилетия в опит да убеди хората, че ксероксът всъщност не е ксерокс.

От Chevrolet/Chevy към просто Chevrolet. General Motors от години опитва да накара хората да се откажат от думата “Chevy”, която се използва особено в САЩ. Успех с това.

От SciFi Channel към Syfy. Обзалагам се, че някой просто си е помислил, че Syfy изглежда по-готино.

Схващате идеята. Без значение какви нови имена ще измисли Facebook, това име ще остане завинаги, вградено в колективното познание за компанията.

Джофри Джеймс за изданието Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ