нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Какво ново в новата версия на Google Analytics

Shutterstock

Наскоро Google публикува нова версия на Google Analytics на име Google Analytics 4. Ако сте сред потребителите на платформата или планирате да се присъедините към нея, за да събирате информация за представянето на бизнеса си онлайн, Питър Рослър разкрива най-големите предимства на новата версия.

Прогнози и анализи, задвижвани от изкуствен интелект

Когато прилагате усъвършенствани модели за машинно обучение, можете да използвате автоматичната платформа за предупреждения за трендовете в данните ви. Например инструментите могат да ви известяват за нарастващо търсене на продукт, който продавате. Можете също да използвате тази технология, за да определите вероятни резултати, включително проценти, както и потенциални приходи, които можете да спечелите от конкретна група клиенти.

Освен това можете да изпълнявате анализи, за да разберете по-добре защо някои клиенти са по-склонни да харчат повече пари от други. Това ще ви помогне да предвидите бъдещите им действия.

Отчитане на жизнения цикъл на клиента ви

Една от основните разлики в Analytics и Analytics 4 е организацията на отчетите. Новата версия предлага ориентирани към клиента измервания.

Google Analytics 4 е разширение на системата “App + Web”, първоначално пусната през 2019 година. Тя се фокусира най-вече върху т.нар. „крос-ченъл“ данни, което означава, че може да проследява потребителите в уебсайтове, софтуери и приложения. Традиционният анализ, наричан още Universal Analytics, поддържа само сайтове.

Това значи, че Google Analytics 4 променя начина, по който се показва информацията. Тя е повече фокусирана върху начина, по който потребителите се ангажират с един бизнес между различните канали и устройства. В резултат на това един бранд може по-добре да разбере кои са неговите потребители и какво движи жизнения им цикъл – от научаването за бизнеса до реализацията на продажба.

Нов метод за контрол на данните

Днес потребителите настояват за повече прозрачност и контрол над данните, събирани и използвани за персонализирани реклами. Analytics 4 дава няколко възможности на рекламодателите да се придържат към разпоредби като CCPA и GDPR. Освен това позволява по-добро управление на начина, по който се съхраняват, събират и използват данни.

Опитайте се да се адаптирате към тези нови инструменти, за да подобрите SEO представянето си.

По материал на Inc.com

още от Маркетинг