нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Наградите БАР: Трябва не само да познаваме потребителите си, но и да знаем къде да ги намерим

Гергана Димова е завършила бакалавърска степен в УНСС със специалност „Стопанско управление“. Преди една година става магистър „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“ в НБУ. Професионалният и път започва в Метро К&К. Продължава в сектор Бързо-оборотни стоки и бранд мениджмънт в сферата на храни и напитки. От година и половина е част от екипа на „Актавис България на длъжност“  Mgr, Product CHC. Тази година е избрана за ментор в „Рекламна Академия 2019“ на НБУ на отбор - финалист от сектор „Лекарства и хранителни добавки“. 

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Следващият гост в рубриката е Гергана Димова, продуктов мениджър в „Актавис България“. Тя и нейният екип спечелиха златната награда при рекламодателите в категория „Бранд активационна кампания на продукт или услуга за постигане на конкретна бизнес цел“.

–Г-жо Димова, кой беше най-важният елемент в кампанията ви? Каква бе поставената цел и колко време ви отне да я изпълните? Какви предизвикателства срещнахте по пътя?

–„Геритамин“ е хранителна добавка, която е на българския пазар от много години. Въпреки водещата си позиция в категория витамини А+Е, това което забелязахме като тренд, ни подсказа и какво трябва да направим. Тенденциите, които се налагат в последните години на пазара за хранителни добавки за красота, са по-обогатени и иновативни продукти. А, жените все повече се насочват към грижата за своя външен вид и красота „отвътре“.

Предизвикателството, пред което се изправихме, беше как да отговорим на тези трендове и как да увеличим познаваемостта на бранда сред младите и активни дами.

Така достигнахме до решението за активация на бранда чрез имиджова рекламна кампания. За да е ефективна една кампания, всички елементи трябва да работят интегрирано. Може да имаме страхотна творческа идея, но ако изпълнението на тази идея е слабо или ако не сме си свършили добре търговската работа в точката на продажба, тогава цялата картина се размива. Но това, в което аз винаги съм вярвала и вярвам е, че в основата на дългосрочния успех стои самият продукт. Концепцията за продукта и правилното позициониране всъщност са най-важните елементи, върху които изграждаме комуникационната си кампания.

Целите, които си поставихме, бяха, разбира се, в две направления – бизнес цели и комуникационни цели и още след първия месец на кампанията успяхме да заемем лидерското място в цялата категория хранителни добавки за красота. 

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

още от Маркетинг