Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Последиците от срива на Facebook: Компанията може да връща милиони на рекламодатели

377

Shutterstock

Facebook претърпя един от най-големите сривове в историята си. Потребителите от цял свят не можеха да използват услугите на най-голямата социална мрежа от Instagram до Messenger часове наред.

Причините за прекъсването на Facebook и други популярни приложения все още не са публично известни. „Знаем, че някои хора в момента имат проблеми с достъпа до семейството от приложения на Facebook. Ние работим за разрешаването на проблема възможно най-скоро“,  бе краткият отговор от страна на Facebook.

По непотвърдена информация причина за прекъсването е вид кибератака, известна като "отказ от услуга" (DDoS). Целта е да се спре достъпа на потребителите до важна информация или до определен сайт. Мишената се атакува с огромен обем заявки, което забавя и дори спира работата на сървърите ѝ. По-късно Facebook заяви единствено, че не става дума за хакерска DDoS атака

Дали това е причината, вероятно ще разберем през следващите часове. Но големият въпрос е какво става с рекламодателите на Facebook. Редица маркетолози заявиха, че системата за закупуване на реклами също не е работела коректно. Според Блумбърг Facebook са обявили в ранните часове на днешния ден, че все още проучва цялостното въздействие, „включително възможността за възстановяване на суми за рекламодателите“.

Продажбите на реклами са двигателят на компанията, а подобни трудности могат да бъдат доста скъпи, коментират анализатори. На база прогнозите за приходите от продажби през 2019 г. Facebook Inc. ще генерира средни дневни приходи от около 189 млн. долара. Колко от тях ще трябва да върне компанията на Зукърберг? Ще се стигне ли до съд?

Времето за подобен проблем е доста неудобно за Facebook, който вече е обременен от редица разкрития, че не успява да защити потребителските данни или да спре разпространението на речта на омразата, фалшивите новини и други форми на дезинформация. Репутацията на Facebook беше опетнена, след като платформата ѝ беше използвана от руските тролове за намеса в президентските избори в САЩ през 2016 г., припомня Блумбърг.

още по темата
още от Маркетинг
22
Сряда
Май