Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Автентичността продава

Pexels

Потребителите често обявяват публично възхитата и личните си впечатления от брандовете, с които са изградили лична връзка, след като са припознали в тях своите собствени ценности. Затова навсякъде компаниите инвестират средства в рекламни кампании, насочени към идеалния клиент. Това увеличава тяхната ефективност – вижте няколко важни условия и вие да постигнете същото.

Познавате ли аудиторията?

Преди да подготвите кампания, се уверете, че добре познавате аудиторията си. Персонализирайте посланието си, направете го по-ангажиращо, така че да ви чувстват близки. Тази стратегия ще увеличи базата ви от лоялни клиенти, както и продажбите.

Пример за такава инициатива е „Сподели кола“ на Coca-Colа. През 2014-а брандът постави популярни имента на етикетите на бутилките си, а потребителите упорито търсеха по щандовете своите собствени и ги споделяха в социалните мрежи. Това удовлетвори потребността на клиентите от персонализация.

Струвате ли си?

American Express е добре позната с доброто обслужване на картодържателите си. С лозунга „Не живейте без тях“ брандът промотира факта, че предлага кредитни карти, които пасват в ежедневието на хората. Например златната карта позволява на клиентите да получават точки, когато пазаруват.

Компанията прави нещо повече от просто инвестиране в реклама за таргетиране на потребителите. Тя им предоставя качество и стойност, като им напомня за възможностите, които предлага. Напомня им, че си струва да не отиват при конкуренцията.

Добавете малко цвят

Визиите са все по-важна част от бранд идентичността, затова трябва да бъдат увлекателни и интересни за потребителите. Такъв е случаят с тв рекламата на Mastercard, в която музикалната изпълнителка Камила Кабейо е привлечена като рекламно лице.

Дори и без звук, живите цветове, слънчевото време и щастливите хора задържат вниманието. След като Камила натиска бутона „плати сега“, изведнъж всички получават кафе и лакомства, с което компанията промотира своята инициатива „Безценни изненади“.

Бъдете автентични и постоянни

Възприятията за бранда, включително изключителното или уникалното предложение за продажба (USP), както и посланията трябва да са автентични и постоянни – като например слогана “Just Do It” на Nike, който е създаден още през 1988-а. До днес обаче той продължава да се използва и автентичността му бе подложена на тест през 2018 г. с една от най-противоречивите и коментирани в рекламния свят кампании – тази с куотърбека Колин Каперник.

Думите „Вярвай в нещо, дори ако трябва да жертваш всичко“ предизвикаха дебат, главно заради политическия привкус на рекламата, но чрез нея Nike показа нещо много по-важно – че не се отклонява от вярванията и ценностите си. Именно тогава компанията постигна и високи пазарни резултати, приключвайки тримесечието с 83.47 долара за една акция.

Автентичността и постоянството продават, те изграждат лоялност у аудиторията и увеличават потенциала за достигане до повече хора.

Всяка една от тези стратегии може да бъде изпълнена ефективно, стига да познавате добре клиентите си. Покажете им, че това е така.

По материал на Medium.com

още от Маркетинг