Преди да действате – питайте!

Преди да действате – питайте!

Преди да действате – питайте!

Преди да се впуснете в действие, за да убедите потребителите колко сте добри, трябва да си отговорите на 4 въпроса, които всеки купувач си задава, независимо дали го осъзнава, или не. Ето с какво е нужно да се съобразите при изграждането на маркетинговата си стратегия.

1. „Трябва ли въобще да правя нещо?“

Повечето маркетолози и стартиращи предприемачи прескачат този въпрос. Преди да се впуснете в детайлите за методологията и това колко сте добри, първо трябва да убедите потребителите, нови за вас и вашия бизнес, че си струват усилията въобще да правят нещо. Трябва да накарате хората да станат и да действат.

2. „Защо трябва да правя това?“

Щом сте накарали някой да действа, следващото ви предизвикателство е да го убедите защо да купи от вас. Ето как да наклоните везната във ваша полза.

  • Прозорецът на възможността

Изяснете специална или временна е възможността, която рекламирате.

  • Доказателства

Ако сте добри в индустрията си и можете да го подкрепите със статистика, не пропускайте да го направите.

  • Време

Спестявате ли време на потребителя или го забавяте?

3. „Защо трябва да правя това с теб?“

Време е да покажете защо клиентът трябва да избере вас пред конкуренцията. Има няколко начина.

  • Обратна връзка от клиенти

Харесало ли им е предлаганото от вас на предишни клиенти? Често новите такива искат да разберат какво другите потребители са изпитали, избирайки вашия продукт.

  • Съдържание

Отговаряли ли сте на въпроси от клиенти преди на специално място в уебсайта си? Поддържали ли сте блог, правили ли сте видеа за това как да използват продукта ви?

  • Награди и медийни отразявания

Споменавали ли са ви в някое печатно издание, по телевизията? Печелили ли сте престижни награди? Похвалете се!

4. „Защо трябва да го правя сега?“

Стратегията ви трябва да казва на потребителя, че трябва да купи сега, а не след няколко седмици или месеци. Как да ги убедите да го направят?

  • Забравете за опцията „ще купя по-късно“

Предлагайте ексклузивни оферти със срокове, които ще накарат потребителят да купи възможно най-бързо, в рамките на до 2-3 дена.

  • „Изчезващ бонус“

При тази много разпространена тактика хората може да купят нещо в рамките на определен период от време, но колкото по-скоро го направят, толкова повече ще спестят. Ако например един потребител иска да посети конференция през лятото, до 1 март може да вземе билет с 200 лева отстъпка. От 1 март до 1 април отстъпката може да е само 100 лева, следователно ще спести по-малко.

 

Отговорете си на тези въпроси за самите себе си. След това пригодете маркетинга си по такъв начин, че да отговаряте на тези въпроси и пред аудиторията си. И ще сте на прав път.

Ник Уолни за Medium.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ